„Bár próbálják úgy beállítani, mintha itt valamiféle optimalizálás és átcsoportosítás történt volna, a valóságban kizárólag ritkítás történt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hálózatán” - írja egy hétfői posztjában Vitézy Dávid.
Vitézy Dávid szerint az államszocializmust idézte Lázár János tisztogatása a MÁV-nálA korábbi közlekedési államtitkár megjegyezte, sehol nem jártak sűrűbben a járatok ma reggel, mint múlt hétfőn, viszont városszerte ritkábban. Emlékeztetett, hogy Karácsony Gergely főpolgármester csütörtökön még azzal indokolta a múlt péntektől hatályba lépő és 53 járatot érintő járatritkítási csomagot, hogy a „home office-nak, és a rugalmas munkabeosztásnak köszönhetően” az átlagosnál kevesebben utaznak.
Karácsony Gergely szerint nincs is járatritkítás Budapesten, de a BKK vezérigazgatója elismerte, hogy hibáztak a bevezetésénélÁm Vitézy Dávid szerint nehéz belátni, hogy a csepeli, újpalotai, kőbányai lakótelepen vagy a Havannán lenne az otthoni munkának a legnagyobb hatása. Ezeken a zsúfolt gerincjáratokon nem önmagában az 1-2 perccel hosszabb várakozási idő, hanem a jelentősen csökkentett kapacitás okozza a fő problémát - tette hozzá.
Sorait azzal zárta, hogy péntek estére a főpolgármester már azt mondta, hogy nincs is járatritkítás.
„Sajnos ez azonban nem igaz: Budapesten járatritkítást vezettek be. És itt az ideje visszavonni”
- fogalmazott.
Úgy fest azonban, hogy a valóságban egy másik indok áll a tömegközlekedési járatok átszervezése mögött. Lapunk hétfő számában arról írtunk, hogy vélhetően a Budapest-bérlet tervezett kormányzati kiiktatása állhat a módosítások hátterében.
Lázár János bosszúja, a Budapest-bérlet felszámolása állhat a fővárosi járatritkítás mögött