Mint lapunk is beszámolt róla, szitkozódott, majd egy kerekesszékes nő kísérőjére támadt egy agresszív buszvezető Budapesten. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a jármű kamerafelvételeire hivatkozva először megvédte a sofőrt, csakhogy a kísérő is videózott, és úgy tűnik, a felvétel az ő igazát bizonyítja. Az eset még 2023. novemberében történt, egy 22 éves, 3-as típusú SMA-ban, gerincvelői izomsorvadásban szenvedő nő és a kísérője Kőbánya-Kispestről a Havanna lakótelepre szeretett volna eljutni a 136-os busszal.
„Patkány, meg fogsz rohadni!” – Kerekesszékes nő kísérőjére támadt egy budapesti buszsofőrA BKK szerkesztőségünkhöz is eljuttatott közleményében most azt írta, mindekelőtt leszögezik, hogy nagyon sajnálják az esetet és az érintett kerekesszékes utastól, valamint kísérőjétől a sajtón és közvetlenül levélben is elnézést kérnek. Elfogadhatatlannak tartják a sofőr visekedését, valamint azt, hogy bárkit is hátrány vagy megkülönböztetés érjen a közösségi közlekedés igénybevétele során. Az ügyfél által használt elektromos kerekesszéket a BKK szabályzata szerint a járműnek el kell szállítani, a járművezető pedig ilyenkor köteles lerakni a rámpát az utasnak - erősítették meg.
Azt írták ugyanakkor, hogy a járművezető nem a BKK, hanem a BKV Zrt. munkavállalója, ezért az ügyben elsősorban a BKV az illetékes. „Az ügyfél által megosztott felvétel korábban nem állt sem a BKV, sem a BKK rendelkezésére, megtekintése után nyilvánvaló,
hogy a járatot üzemeltető és a járművezetőt foglalkoztató BKV Zrt. vizsgálata nem volt kellően körültekintő, ezért kezdeményeztük az eset újbóli kivizsgálását, hogy helyesen járhassunk el az ügyben”
- írták, hozzátéve, a járművezetővel szembeni lépéseket kizárólag munkáltatója, a BKV Zrt. teheti meg.
A BKK megerősítette azt is, hogy az eddigi vizsgálatok alapján sajnos rossz volt az autóbuszon a leszállásjelző gomb, ami ugyancsak félreértést okozhatott az utas és a járművezető között. Azt ígérték továbbá, hogy a jövőben a hasonló esetek elkerülése érdekében még nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy a különböző, mozgáskorlátozott emberek által használt elektromos eszközök a járművezetők számára egyértelműen megkülönböztethetőek legyenek alkalmasságuk szerint. Emellett felülvizsgálják a sofőrök érzékenyítésének, az ilyen esetekre való felkészítés hatékonyságát. Mint közölték, minden munkavállalójuktól elvárják, hogy az utasokkal korrekt, kulturált módon viselkedjenek.