;

autópálya;Lázár János;Zalaegerszeg;gyorsforgalmi út;hidak;

Illusztráció

- Harminckilenc híd és négy völgyhíd is épül a 400 milliárdos M76-os gyorsforgalmi úton

Az Építési és Közlekedési Minisztérium szerint azonban ez nem a legdrágább, hanem az eddigi legnehezebb domborzati viszonyok között megépülő útszakasz lesz.

Harminckilenc híd és négy völgyhíd is épül majd azon a 31 kilométeres gyorsforgalmi úton, amely Zalaegerszeget is bekapcsolja a magyar autópálya hálózatba – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium, hozzátéve, hogy „az M76-os gyorsforgalmi út így nem a legdrágább autópálya lesz Magyarországon, hanem az eddigi legnehezebb domborzati viszonyok között megépülő, legkorszerűbb hazai gyorsforgalmi útszakasz”.

A beruházásban a zalai vármegyeszékhely, valamint Keszthely négysávos kapcsolata mellett a sármelléki repülőtér bekötése, illetve Fenékpuszta és Sármellék között a 76. sz. főút fejlesztése is megvalósul, továbbá Nemesrádó területén egy, az út üzemeltetési feladatait is ellátó üzemmérnökségi telepet is építenek. A közlemény szerint az épülő gyorsforgalmi út nem csak egy Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő szakasz, hanem egy „okos út” is, melynél olyan elemeket valósítanak meg, amelyek üzemeltetési, baleseti tapasztalatait kielemezve azok felhasználhatóak lesznek a későbbi útfejlesztések során.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium közölte, hogy beépítenek mozgatható terelőfal rendszert, Rolling Barrier „görgős korlát” védelmi rendszert, Blue System „drótkötél korlát” rendszert, motoros alácsúszásgátló rendszert, a szemből történő útra hajtásra figyelmeztető rendszert, valamint okos világítást, napelemeket, valós idejű szenzorokat és automatikus jégmentesítést is. Egy nagysebességű járműtesztelésre alkalmas, csaknem 11 kilométer hosszúságú, autópálya keresztmetszetű tesztszakasz is épül.

Mint arról korábban lapunk is beszámolt, Lázár János építési és közlekedési miniszter a 44 kilométeres szakasz megépítésének teljes költségét újabban 400 milliárdra taksálta, miközben ugyanerre a projektre eredetileg 170 milliárd forintos költséget számoltak.

Az alapkamat most 0,75 százalékkal lett kisebb, ám szóba került nagyobb mértékű vágás is, ami a monetáris politika lazítását jelentheti.