„Jól haladunk, ez egy nagyon komoly üzleti tárgyalás. A legnagyobb pénzügyi tranzakció, egy nagyságrenddel nagyobb, mint a Vodafone volt” - jelentette ki a Budapest Airport megvásárlásával kapcsolatban a gazdaságfejlesztési miniszter az Inforádió Aréna című műsorában hétfő este.
Nagy Márton közölte, három feladat van még hátra: le kell ütni a vételárat, azt, hogy milyen feltételekkel adják át és ki kell egyezni a hitelezőkkel. Beszélt arról is, hogy a repterek nagy része az állam kezében van, mivel ez egy stratégiai eszköz, s makrószinten egy nagyon pozitív eszköz, ha jól „működik”.
Az üzemeltetést egy nagy tapasztalattal bíró társbefektetőre bízzák, ám a magyar állam többségi tulajdonos lesz.
Nagyon kell a pénz a ferihegyi repülőtérre, 309 milliárd forint osztalékelőleget fizetett be a költségvetésbe az MVM„Rengeteg kérdést kell tisztázni, de az év végéig le szeretnénk zárni az adásvétel aláírását. A következő hetekben felszáll a füst, és nem fogunk szégyenkezni az ár miatt”
- fogalmazott a tárcavezető.
Nagy Márton az uniós pénzeket illetően elmondta, hogy a magyar gazdaság bebizonyította 2023-ban, hogy képes megőrizni a stabilitást a kohéziós források nélkül, s ez így lesz 2024-ben is. Az inflációról szólva pedig elmondta, hogy az az 5-6 százalékos sávba kerül, és ha egyszámjegyű lesz a bérkiáramlás, akkor 4-5 százalék környékén fog mozogni.
Évtizedek alatt térülne meg a ferihegyi repülőtér a magyar adófizetőknek, de az Orbán-kormány már nagyon akarja