Hagyományos családmodellben él örökbefogadó anyaként, szivárványcsaládban él, két örökbefogadott gyereket nevel, tudatos döntés, hogy nem vállal gyereket, nukleáris családban él: szóval van egy férje és két gyereke – többek között így mutatkoztak be ismert emberek a Szivárványcsaládokért Alapítvány új videójában.
A szervezet a családok sokszínűségének megismeréséért indított figyelemfelhívó kampányt, a kisfilm már elérhető a legnagyobb videómegosztó portálon. December elejétől pedig egy tizenhárom részes podcast-sorozatban egy-egy családtípus képviselője beszélget majd szakértővel és a házigazdákkal, Hennel Éva mentálhigiénés szakemberrel, mediátorral és Pál Márton családjogi aktivistával, az alapítvány kurátorával. Itthon ez lesz az első ismeretterjesztő sorozat, amely kifejezetten a családtípusokkal foglalkozik, azok előnyeit és nehézségeit járja körbe személyes és szakmai példákon keresztül.
A kampány harmadik eleme pedig a pszichológusok és mentálhigiénés szakember közreműködésével kidolgozott A család az család című kártyajáték, amelyben 12 családmodellt különböztetnek meg. Az a cél, hogy aki a kezébe veszi a lapokat, minden olyan családi felállással találkozhasson, amellyel a való életben, a mindennapokban is kapcsolatba kerülhet. A játékosok kérdések mentén ismerhetik meg egymás gondolatait ezekről a témákról. Beszélgethetnek például arról, hogy mit jelent a titkos örökbefogadás, milyen lehet egyedülálló szülő mellett felnőni, vagy milyen nehézségei lehetnek egy szivárványcsaládnak. A végén mindenki győztes, hiszen tapasztalatot, nyitottságot, önismeretet nyernek a játékosok.
A Szivárványcsaládokért Alapítvány évek óta azon dolgozik, hogy megmutassa: a család fogalma színesebb, mint ahogy arról sokan gondolkodnak és ahogy azt a jelen jogi környezet és az Alaptörvény meghatározza. A „család az család” kampányuk 2020. novemberében indult, néhány kisgyermekes szülő közös ötletéből társadalmi mozgalom lett. 2021-ben gyereknapon mutatták be Magyarország ország első szivárványcsaládos mesekönyvét, ősszel pedig a gyerekjogok kapcsán indítottak kampányt, amelynek fő üzenete az volt, hogy „ugyanaz.”