Bár hivatalosan még nem is működik az Iváncsán felépült akkumulátorgyár, a cég vezetése november 6-án megkezdte „a vállalati buszjáratok optimalizálását”. Ennek keretében a korábban üzemelő 86 helyett már csak 68 munkásjárat indul majd a gyárba naponta, tizennyolcat megszüntetnek – tudta meg a Szabad Európa.
A portál információi szerint a gyár vezetése ezt azzal indokolta, hogy minden olyan megállóba, ahol ötnél kevesebben szálltak fel, megszüntették a járatokat. Így nemcsak konkrét desztinációk szűntek meg, de a megmaradt járatok megállóinak számát is csökkentették.
A gyár vezetése ezt azzal indokolta, hogy így komfortosabbá teszik a dolgozók munkába járását, állításuk szerint ugyanis a megmaradt járatokon „jelentősen lecsökken a menetidő”.
A portál úgy tudja, kilencven-száz kilométerről is járnak ingázók dolgozni a Dunához közeli Fejér megyei településre, nemcsak dunántúli településekről, hanem a Duna–Tisza közéről is. A megszüntetett járatok útvonala mentén lakók közül ezután sokaknak marad a tömegközlekedés.
A Szabad Európa forrása szerint vannak olyan extrém esetek, amikor
egy dolgozónak ahhoz, hogy reggel 6-ra beérjen a gyárba a lakóhelyéről, még előző este, az utolsó buszjárattal el kell indulnia, egy köztes településen töltenie az éjszakát, és reggel az első busszal beutaznia Iváncsára.
A portál úgy értesült, jelenleg három műszakban folyik munka a gyárban: van egy nappalos műszak hétfőtől péntekig 8 és 17 óra között; egy másik, melynek tagjai 6 és 14 óra, illetve 14 és 22 óra között dolgoznak, valamint egy 12 órás műszak 6 és 18, illetve 18 és 6 óra között. A járatritkítások leginkább az utóbbiban dolgozóknak okozhatnak problémát, hiszen a 18 órakor végződő munkanap után eleve későn érnek haza, hajnalban pedig már indulnak is vissza.
Mégsem kezdődött meg a termelés az iváncsai akkugyárbanA három műszakban a Szabad Európa információi szerint már most nagyságrendileg 1500 ember dolgozik.
A gyárat üzemeltető SK ON Hungary (a dél-koreai akkumulátorcég, az SK ON magyar leányvállalata) múlt héten egy közleményben tudatta, hogy még nem folyik termelés a gyárban, mert nincsenek meg a hatósági engedélyek, így „gépbeállítások, valamint géptelepítések zajlanak”. Ám a portál egyik forrása szerint az 1500-as nagyságrendű, három műszakba szervezett munkavállalói tömeg arra utal, kiterjedtebb tevékenység folyhat az üzemben.
Még mindig nem fizettek ki minden magyar beszállítót a dél-koreai akkugyár iváncsai építkezésénHiába a rosszullétek és a veszélyes vegyi anyagok egy részének „kifelejtése”, mégis megkapta a környezethasználati engedélyt az iváncsai akkugyár