Ausztráliában több mint 10 millióan maradtak telefon- és internet kapcsolat nélkül szerdán, miután megmagyarázhatatlan üzemzavar-sorozat sújtotta az ország egyik legnagyobb távközlési vállalatát. Az Optus telefonszolgáltató közölte, hogy igyekszik felkutatni és kijavítani a hibákat, amelyek kiiktatták az elektronikus fizetési rendszereket és megzavarták a segélyszolgálatok telefonvonalait.
Semmi jel nem utal arra, hogy a szolgálatatáskiesés hackertámadás vagy kibertámadás eredménye lett volna - mondta Kelly Bayer Rosmarin, a vállalat vezérigazgatója az ABC nemzeti műsorszolgáltatónak. – Csapatunk továbbra is minden lehetőséget megvizsgál. Számos hipotézisünk volt, és ezek mindegyike, amelyeket teszteltünk, és amelyekhez új intézkedéseket hajtottunk végre, nem oldotta meg az alapvető problémát – magyarázta Bayer Rosmarin. A cég szóvivője ezel párhuzamosan bocsánatot kért, jelezve, dolgoznak azon, hogy a lehető leghamarabb helyreállítsák a szolgáltatásokat.
Az ausztrál kormány közölte, hogy a mobil- és vezetékes telefonok, valamint a szélessávú internet is érintett volt.
Melbourne városában a csúcsforgalom kaotikus volt, miután egy kommunikációs hiba megzavarta a vasúti közlekedést - közölte a Metro Trains Melbourne vasúttársaság.
Michelle Rowland ausztrál kommunikációs miniszter szerint az Optus üzemzavarát a vállalat hálózatának egy „alapvető” részében bekövetkezett súlyos hiba okozta.
Az üzemzavarok alig több mint egy évvel azután következtek be, hogy egy kibertámadás során több mint kilencmillió Optus-ügyfél személyes adatait lopták el.