Csak híresztelés, hogy a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a kínai BYD gyárat épít Szegeden – közölte hétfőn a bizottsági meghallgatása után pedig az atv.hu kérdésére szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
Nem is akarom kommentálni. Mi ragaszkodunk ahhoz a gyakorlatunkhoz általánosságban - függetlenül értesülésektől, vagy bármilyen cégnévtől - , hogy bármilyen Magyarországra irányuló beruházást csak akkor jelentünk be, ha arról megállapodás születik – fogalmazott a tárcavezető.
Mint megírtuk, a kínai elektromosautó-gyár érkezése szervesen kapcsolódna az Orbán-kormány akkugyár-szaporító ténykedéséhez. A BYD jelenleg több európai országban is érdeklődik, Magyarország is a jelöltek között van. Ismert az is, hogy Orbán Viktor kínai látogatása alkalmával megnézte a senzeni BYD-gyárat és tárgyalt az alapító-elnökkel is. A kínai cég tavaly 1,86 millió darab akkumulátoros autót adott el, a hibrideket is beszámítva ezzel már ők a legnagyobbak ebben a szegmensben, világszinten. A G7 szerint főleg az olcsóbb, népautó-kategóriákban erősek, a gyártási láncuk pedig meglehetősen hatékony. A BYD érkezése mellett szól az is, hogy a cég már évek óta jelen van Magyarországon: 2017 áprilisa óta Komáromban gyárt elektromos autóbuszokat, ezzel a kínai cég Magyarországon nyitotta meg első európai gyáregységét. Sőt, a magyarbusz.info szakportál még szűk három éve számolt be arról, hogy a komáromi gyár kapacitását ötszörösére növelik.
Magyarországra jöhet a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a kínai BYDSzegeden már hónapok óta szóbeszéd tárgya egy nagyberuházás, a BYD érkezése pedig a legnagyobbat jelentené Magyarországon.
Minden idők legnagyobb magyarországi beruházása valósulhat meg Szegeden, ötmilliárd euróért építhet gyárat a kínai BYDEzen túl létesül egy akkumulátor-összeszerelő üzem is Fóton egy 10 milliárd forintos beruházás keretében.
Pakson minden szép lesz
Szijjártó Péter beszélt arról is, hogy a legszigorúbb biztonsági és környezetvédelmi előírások mellett zajlik a paksi bővítés, a két új blokkot kettős vasbeton fal veszi majd körül, amely a legdurvább külső behatásoknak is ellen tud állni
A tárcavezető üdvözölte, hogy immár a projekt látható fázisa zajlik. „A két új blokk abszolút úgynevezett Fukusima-álló lesz, ami azt jelenti, hogy kettős vasbeton fal, vagyis dupla falú hermetikus védőépület veszi körül a nukleáris létesítményt, tehát minden külső behatásnak, a legdurvábbaknak és robbanásnak, vagy akár egy repülőgép rázuhanásnak is ellen tud állni”.
Csernobilt vizionál Pakson a Siemens egyik vezetője, amennyiben nem ők szállíthatják le az új blokkok irányítástechnikájátTájékoztatása szerint jelenleg a talajelőkészítéssel kapcsolatos munkák folynak a területen, de megvan már több épület építési engedélye is, megkezdődött a hosszú gyártási idejű berendezések építése, illetve egy német-amerikai vegyesvállalat dolgozik a résfalazáson. „Szeretném önöket biztosítani arról, hogy a legszigorúbb előírásoknak, biztonsági és környezetvédelmi előírásoknak felel meg mindaz, ami Pakson történik” - jelentette ki. Elmondta, hogy 94 magyar cég mellett amerikai, francia, német, svéd és osztrák társaságoknak van alvállalkozóként szerződésük egyelőre az építkezésben.
Itt a törvénymódosítás, Magyarország 15 napot kapna annak tudomásul vételére, az oroszok hogyan védenék meg Paks 2-t egy üzemzavartól„Nem tudom, hogy meg kell-e ismételnem az országokat és azok geográfiai orientációját” - fogalmazott. Egyúttal jelezte, amennyiben végigmegy a nukleáris beruházás, akkor a következő évtized elejére elmondhatjuk, hogy szinte 100 százalékban karbonsemlegesen és önellátóan tudunk villamosenergiát biztosítani az ország lakossága és gazdasága számára.
Minden idők legnagyobb magyarországi beruházása valósulhat meg Szegeden, ötmilliárd euróért építhet gyárat a kínai BYD