Előfizetés ellenében elindul a hirdetés, reklám nélküli Facebook és Instagram – jelentette be hétfőn a Meta. A platformokat üzemeltető cég közleménye szerint novembertől, vagyis már szerdától havi fix összegért valamennyi reklámtól megszabadulhat az a felhasználó, akit zavar, egyelőre az Európai Unió és az Európai Gazdasági Térség országaiban, valamint Svájcban – írja a hvg.hu.
A Meta elképzeléséről már október elején is szivárgtak ki információk, ám csak most vált hivatalossá, s mint íták, a lépéssel az európai szabályozásoknak tesznek eleget. Hangsúlyozták, hogy hirdetésekkel együtt mind a Facebook mind az Instagram is ingyenes marad, viszont aki mindkét platformról száműzi a reklámokat, annak adatait sem gyűjtik tovább a működtetők, mert nekik már nem kellenek célzott hirdetések.
– Az előfizetés azonban nem lesz olcsó: weben keresztül előfizetve havi 10 eurót, azaz nagyjából 3820 forintot fognak kérni, míg iOS-en és Androidon – az alkalmazásboltok jutalékai okán – 13 euró lesz az összeg. Ez már havi körülbelül 4970 forint körül alakul majd, de a végleges hazai árszabás ettől még eltérhet – olvasható a cikkben.
Elon Musk mindenki számára fizetőssé tenné az X-re átkeresztelt TwittertA Meta közleménye arra is kitért, hogy 2024. március 1-jéig a fiókközponthoz kapcsolt valamennyi Facebook- és Instagram-fiókra vonatkozni fog a hirdetésmentesség, függetlenül attól, hogy hol fizet elő a felhasználó, de ezután tovább nőhetnek a költségek, ugyanis a határidő lejártával minden további fiók után további havi 6 vagy 8 eurót kell majd fizetni, ami 2290 vagy 3050 forint körüli összeg lehet.
Ma indul Mark Zuckerberg új közösségi platformjaEltűnnek a hírek a Facebookról és az Instagramról Kanadában