Csaknem kilencven milliárd forint többletforrást kér Lázár János építési és közlekedési miniszter a MÁV-Start, a MÁV, a GYSEV és a Volánbusz közszolgáltatási szerződés keretében végzett feladatainak utólagos finanszírozására – tudta meg a G7.
A portál azt írja, a helyközi személyszállítás és a vasúti infrastruktúra üzemeltetési költségei az indoklás szerint a tavalyi és az idei magasabb energiaárak miatt nőttek meg. A tavalyi többletet eddig tehát saját maguknak kellett a cégeknek finanszírozni, kilenc hónap sem volt elég az elszámolásra.
Nem csak az utólagos elszámolás állhat a probléma mögött: egyre nehezebben tudják a társaságok finanszírozni magukat a visszaeső jegyárbevételeik miatt. Igaz, azt nem lehet még tudni, hogy a közel 90 milliárd forintos többlet csak a magasabb energiaköltségek fedezetét adja-e, vagy a nem túl átgondoltan bevezetett vármegyebérlet miatti bevételkiesését is.
A G7 forrásai szerint mindenesetre a tervezettnél jóval nagyobb bevételkiesés miatt lett sürgető a többletforrás biztosítása.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium érdemben nem kommentálta a portál értesülését.
Haladékot kapott a MÁV, csak szerdától állítja meg a magyar járatokat Bécsben, de a Keleti pályaudvaron így is káosz volt hétfőnLázár János: Keveset fogunk építeni, de az marha jó lesz!Egy út, hat le- és felszállás – Nem csak a nemzetközi járatokkal, a belföldiekkel sem sikerült összehangolnia a MÁV-nak a nagy biatorbágyi pályafelújítást