Elutasította a józsefvárosi önkormányzat felterjesztését a kormány, miszerint a helyi képviselő-testület szeszesital árusítását szabályozó rendelete terjedjen ki a nemzeti dohányboltokra is - közölte keddi posztjában a kerület polgármestere.
Pikó András kifejtette, nincs olyan település ahol ne okozna gondot az, hogy a 0-24-ben nyitvatartó nemzeti trafikok vásárlóinak jelentős része az utcákon issza meg az ott vásárolt italt. Ráadásul sok esetben nem csak ez a probléma, mivel megjelenik a prostitúció és a drogterjesztés is. Éppen ezért az önkormányzat megelégelte a panaszokat és élt felterjesztési jogával, amelyben kezdeményezték, hogy az önkormányzatok dönthessenek ebben a kérdésben. Ám a kabinet elutasította az indítványt. Pikó András emlékeztetett, hogy a Fidesz frakcióvezetője, Kocsis Máté 2019-ben „szó szerint” ugyanezt javasolta, csak „ki tudja miért” visszavonta a törvényjavaslatot.
Noha a Miniszterelnökség államtitkárának válasza szerint a közterületi alkoholfogyasztás tilalmának szabályozása önkormányzati hatáskör, azonban a polgármester szerint sokkal hatásosabb megoldásra lenne szükség.
„A válaszlevél cinikus, hiszen miközben természetesnek tartja, hogy a nemzeti dohányboltok a helyi rendeletek felett állnak, a működésük miatti közbiztonsági problémákat hatékony rendőrségi fellépés híján az önkormányzatra tolja. Felháborító, hogy a józsefvárosiak közbiztonságánál előrébb való a trafikos csókosok profitja és a kormány megint magára hagyja egy általa generált probléma kezelésében az önkormányzatokat”
- zárta posztját a politikus.
Júniusban mi is hírt adtunk róla, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszterhez került a trafikkoncessziók kezelése. A nemzeti trafikhálózat – amely Magyarország lakóinak legnagyobb körét érintő állam által végrehajtott tulajdon-újraelosztását jelentette azóta, hogy a kommunizmus alatt mindent államosítottak – a második Orbán-kormány nagy álma volt, a 2012 őszén elfogadott törvényt Lázár János nyújtotta be. Az akkoriban 500 milliárd forintosra becsült dohánypiac reformjától hivatalosan azt várták, hogy 5-6 ezer család juthat önálló egzisztenciához, a fiatalok pedig leállnak a dohányzással, de egyik cél sem teljesült,
A trafiktörvény királyához, Lázár Jánoshoz kerül a trafikkoncessziók kezelése isRekordot döntött a dohányforgalom, Lázár János „ismerőse” és az állam is nagyon jól járt ezzel