Lázár János építési és közlekedési miniszterhez kerül a trafikkoncessziók kezelése – derül ki egy csütörtök éjjel megjelent kormányrendeletből, amelyet a hvg.hu vett észre.
A településfejlesztésért és településrendezésért is felelős tárcavezető feladata egyebek közt a dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultság átengedéséről szóló pályázatok kiírása, elbírálása, a koncessziós szerződések megkötése, és a forgalmi adatok alapján ő döntheti el azt is, hogy egy településen kiír-e pályázatot. Az ötödik Orbán-kormány egyik szuperminisztere Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztertől veszi át a hatáskört.
Lázár János 2022 vége óta külön díjazás nélküli miniszterelnöki biztosként a dohányzással, illetve a dohánypiaccal összefüggő rövid és középtávú kormányzati stratégia kidolgozásával is foglalkozik.
A nemzeti trafikhálózat – amely Magyarországlakóinak legnagyobb körét érintő állam által végrehajtott tulajdon-újraelosztását jelentette azóta, hogy a kommunizmus alatt mindent államosítottak – a második Orbán-kormány nagy álma volt, a 2012 őszén elfogadott törvényt Lázár János nyújtotta be. Az akkoriban 500 milliárd forintosra becsült dohánypiac reformjától hivatalosan azt várták, hogy 5-6 ezer család juthat önálló egzisztenciához, a fiatalok pedig leállnak a dohányzással, de egyik cél sem teljesült, a trafikmutyi néven elhíresült korrupciós ügyek sorozata pedig a fő oka volt annak, hogy Hadházy Ákos kilépett a Fideszből.