;

közlekedés;felújítás;útépítés;gyorsforgalmi út;

A megrendelők is jóval többet fizethetnek jövőre a fuvarért

- Mellékutakra alig, gyorsforgalmi utakra viszont rengeteget költött az Orbán-kormány

A közbeszerzéseken pedig Mészáros Lőrinc, illetve Szíjj László cégei tarolnak. 

2010 és 2020 között 1785 kilométernyi utat újítottak fel 2723 milliárd forintból. Mindez azt jelenti, hogy a 32 ezer kilométeres úthálózat alig egy százaléka, vagyis 0,6 százalék volt érintett éves szinten – derül ki a G7 cikkéből.

Az adatokhoz eleve nehézkesen jutott hozzá a portál, mivel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) először elutasította a témában benyújtott közérdekű adatigénylést. Ezt csak a  Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) felszólítására adták ki. Ekkor derült ki, hogy a fent említett időszakban gyorsforgalmi utakra az esetek 68, elkerülő utakra 12, főutakra pedig 8 százalékában jutott pénz. Az új mellékutak mindössze egy százalékot tettek ki. 

A lap szerint egyébként az építőipari beruházások bőven infláció felett drágultak. Ez a tendencia különösen 2015-től figyelhető meg. Ekkor szakított Simicska és Orbán. Ezt követően már Mészáros Lőrinc cégei, illetve a Szíjj László-féle Duna Aszfalt nyerte el a közpénzes tendereket. Utóbbi vállalkozóban érhető tetten az úgynevezett Lölő-jelenség is - legalábbis ha elhisszük Pesty László állításait.  

Egymásra hárította a felelősséget a magyar gazdaság inflációs rekordjáért Matolcsy György jegybankelnök és Varga Mihály pénzügyminiszter az egri Közgazdász Vándorgyűlésen. Előbbi elég keményen kiosztotta az Orbán-kormányt az infláció elszabadításáért.