A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Regenera revitalizáló és másnaposság elleni ital gyártója és forgalmazója, az SSHS Group Kft. és a Regenera Hungary Kft. alaptalanul állították a termék másnaposság elleni hatását, ezzel megtévesztették a fogyasztókat - olvasható a szervezet pénteki tájékoztatásában.
A közlés szerint az eljárás februárban indult a forgalmazóval szemben, mivel többek között közösségi média felületeken, a weboldalukon és országos televíziós csatornán népszerűsítették a Regenera terméket. Jellemzően a termék másnaposság elleni hatását (anti-hangover) emelték ki, valamint azt, hogy a termék összetevői fokozhatják a természetes méregtelenítést, javíthatják a szellemi frissességet, ezzel azt a benyomást keltették a fogyasztókban, hogy összefüggés van a termék fogyasztása és az egészségük között. Kimondottan azon fiatalokat célozták meg, akik aktív életet élnek, szórakoznak, fesztiválokon, bulikon vesznek részt, miközben tanulnak vagy dolgoznak is.
A GVH vizsgálata megállapította, hogy a másnaposság elleni (annak utólagos enyhítésére vagy annak megelőzésére vonatkozó), az alkoholfogyasztást követő napi egészségi állapotot, közérzetet javító hatás nem volt igazolható, emiatt a másnaposság elleni hatásra utaló valamennyi üzenet jogsértőnek minősült. A cégek állításai az élelmiszerekre irányadó ágazati szabályoknak sem feleltek meg. Mivel együttműkőek voltak, s ráadásul először követtek el jogsértést, így a hatóság a büntetés helyett elegendőnek tartotta a figyelmeztetést.
A GVH egyúttal figyelmeztetett mindenkit, hogy érdemes óvatosan kezelni a másnaposság elleni termékek reklámjait. Ugyanis ezek használatával sem kerülhető el a túlzott alkoholfogyasztás miatt kialakult lassabb reakcióidő és a szervezet hosszabb ideig tartó regenerálódása
- zárul a közlemény.