Szeptember 18-tól megkezdjük a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújítását - közölte szerda reggeli tájékoztatásában a Magyar Államvasutak (MÁV).
Ennek keretében a sínek és betonaljak cseréje mellett ágyazatrostálást, vágányszabályozást is végeznek, illetve helyreállítják másfél kilométer hosszan a töltést is. A felújításra 32 és fél milliárd forintot szánnak. Egyúttal a lakosság elnézését kérik a zaj miatt, amelyre nappal és éjszaka egyaránt számítani lehet.
A munkálatok miatt alaposan változik a menetrend is, mivel csak egy vágányon közlekednek majd a szerelvények. Szeptember 18-tól október 26-ig a korlátozás miatt menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon, a reggeli és délutáni csúcsidőszakban ezt két vonatra növelik a fő utazási irányokhoz igazodva. A tervezett menetrendmódosítás alapján az S10-es és S12-es személyvonatok helyett pótlóbuszok járnak majd Tatabánya és Biatorbágy között. A belföldi és nemzetközi személyszállító vonatok menetrendjének kialakítása folyamatban van, az érintett társvasutakkal zajlanak az egyeztetések.
A felújítás azt követően került reflektorfénybe, hogy Lázár János építési is közlekedési miniszter éles hangon arra utasította a MÁV vezetését, hogy tegye le a lantot, aki nem talál forrást a munkák elvégzésére a vasúttársaság költségvetésében. A tárcavezető ennek jegyében kirúgott pár embert a vezetőségből.
Lázár János: Ne okoskodjon a MÁV vezetése, hanem csinálja meg azt, amire utasítottam!Lázár János megtalálta a felelősöket, tisztogatásba kezdett a MÁV-nál