Húsz év telt el a Concorde utolsó kereskedelmi utasszállító járatának útja óta – 2003 októberebe óta. Az ikonikus repülőgép nyugdíjazását követően egyetlen utasszállító légitársaság sem kínált szuperszonikus útvonalakat. A NASA tanulmányai viszont arra a következtetésre jutottak, hogy körülbelül 50 olyan útvonal létezik, amelyek potenciális piaccal rendelkeznek a szuperszonikus szolgáltatások számára. A szárazföldi szuperszonikus repülésre vonatkozó jelenlegi állami korlátozások miatt a jelentés csak az Atlanti- és a Csendes-óceán feletti transzóceáni szolgáltatásokkal foglalkozott.
A csapatok a repülőgépváz tervezésén, a teljesítményen, a meghajtáson, a hőkezelésen és a nagy szuperszonikus sebességnek ellenálló kompozit anyagokon fognak dolgozni. Mint a NASA közleménye fogalmaz: a biztonság, a hatékonyság, a gazdasági és a társadalmi szempontok fontos tényezők ebben a kutatásban a felelős innováció és a környezeti fenntarthatóság biztosítása érdekében. Amint ez az immár az iparág bevonásával zajló szakasz befejeződik, a NASA és ipari és tudományos partnerei döntenek arról, hogy saját befektetéseikkel folytatják-e a kutatást. A most folyó fejlesztési munka a 2030-as évek végére akár a szuperszonikus utazás visszatérését is eredményezheti.