„Senkit nem hagyunk ott. Busszal vagy vonattal, de mindenkit célba juttatunk” – szögezte le Lázár János vasárnap a Facebook-oldalán.
Az építési és közlekedési miniszter azt írta, hogy a tíz mellékvonalon bevezetett vonathelyettesítő buszközlekedés egy próba, és
lesz egy körülbelül féléves átfutási ideje, aztán decemberben értékelik.
A Közlekedő Tömeg szerint szeptember 1-én további hét vonalon állhat le a vonatforgalom. A MÁV korábban az erről szóló hírekkel kapcsolatban annyit közölt, nem született döntés arról, hogy „további mellékvonalakon kerülne sor közlekedésimód-váltásra”. Emellett közölte, hogy nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgálja azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasoknak. A vasúttársaság is azt írta, hogy a próbaidőszak tapasztalatait az év végén közösen értékeli ki a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium, valamint a MÁV–Volán csoport.
Megszólalt a MÁV, nincs döntés újabb vasúti mellékvonal-bezárásrólMint megírtuk, a közlekedési tárca július 21-én úgy döntött: tíz, kisforgalmú vonatjáraton augusztus elsejétől buszokkal váltják le az utasok által Piroskának becézett Bz-ket. Július 17-én a Debrecenből Fehérgyarmatra tartó Bz mozdony felforrt hűtővízének kiszabadult gőze hat utasnak égési sérülést okozott, elterjedt feltételezés, hogy a minisztérium azért utasította a MÁV-ot a vonathelyettesítő buszok „bevetésére”, mert tartanak attól, hogy a 40-45 éves csehszlovák mozdonyok veszélyesek az utasokra. A MÁV Zrt. kommunikációs igazgatóságán – kérdésünkre válaszolva – cáfolták ezt a feltételezést.
Lapunk arról is beszámolt, hogy a tíz bezárt vasúti szárnyvonalból többnél nagy változásokra kell készülniük az utasoknak a korábbi és az új menetrendek összevetése alapján, ellentétben a MÁV és az Építési és Közlekedési Minisztérium ígéretével.
Van, akinek jelentős nehézség lesz a buszos pótlás a szárnyvonalak bezárása utánVan, akinek jelentős nehézség lesz a buszos pótlás a szárnyvonalak bezárása után