;

baleset;MÁV;égési sérülés;vonatok;elöregedés;

- Az ülés alatt robbant fel a motorvonat hűtővíztartálya, pánikszerűen menekültek az utasok

A Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke szerint a Bz motorvonatokat nem is erre a hőségre tervezték, így a mozdonyvezetők tudnak is róla, hogy a hasonló esetek benne vannak a pakliban.

Tegnap lapunk is beszámolt arról, hogy kiáramló gőztől égési sérülést szenvedett több utas egy motorvonaton Hodásznál. A motorvonat hűtővize feltehetően műszaki hiba miatt felforrt, és a tartályból kiáramló gőz több utasnak égési sérülést okozott. A sérülteket a kiérkező mentők látták el.

Az RTL Híradónak nyilatkozott egy házaspár, akik az eset során sérültek meg. Azt mondták, hatalmas pukkanást hallottak az ülésük alatt – felrobbant a hűtővíztartály, majd szerteszét folyt a forró, olajos gőz. A baleset következtében a nő és a férfi lába is súlyosan megégett, az emberek pedig pánikszerűen menekülni kezdtek a helyszínről, miközben alig láttak a gőztől. 

Az eset által érintett vasúti kocsiban tíz ember ült. A házaspár mezítláb, minden értékét hátrahagyva szállt le a vonatról, majd leültek egy árnyékos területre, és csak ekkor tudatosult bennük a sérülés, ugyanis ezután már nem bírtak lábra állni. A mentők kiérkezéséig kútvízzel locsolták a lábukat.

A sérülteket a mátészalkai kórházban látták el, köztük egy 13 éves fiút is. A kórház tájékoztatása szerint hét sérültet hoztak be hozzájuk Hodászról. Közülük hatan az ellátás után hazamehettek, egy férfit azonban – aki az RTL Híradó szerint a vonatot kísérő biztonsági őr – a vállán és a tarkóján ért égési sérülés, ezért őt egyelőre a kórházban tartják az orvosok. Mindazonáltal az ő állapotát is kielégítőnek ítélték meg.

Barsi Balázs, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke az RTL Híradónak arról beszélt, hogy még sok, a balesetben érintett Bz motorvonat közlekedik Magyarországon, jónéhány példány már 40 éves is elmúlt. Ráadásul ezeket a motorvonatokat eleve nem a mostani hőmérsékletre tervezték. Ha nem is mindennapos, de gyakran előfordul, hogy felforr a motorvonatok hűtővize, a mozdonyvezetők pedig tudják is, hogy ez benne van a pakliban.

A MÁV a csatornának nyilatkozva elismerte, hogy mind a járműállomány, mind a vasúti pálya elöregedett, a versenyképességet szervizeléssel és karbantartással sem lehet megőrizni. Az Orbán-kormány szintén tud a problémákról, de inkább uniós pénzekre vár. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter nemrég arról beszélt, hogy valóban komoly problémákkal szembesülnek a régi vonatokkal kapcsolatban, ezeket cserélni kell, de mivel „eddig is kibírták, bízunk benne, hogy néhány évig még ki fogják bírni”.

A balesetet foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanújával, büntetőeljárásban vizsgálja a rendőrség.

Karbantartás miatt.