Közigazgatási pert indít az RTL Magyarország, mert nem ért egyet a Médiatanács határozatával, mely szerint a Pride-ot beharangozó kisfilm csak éjjel sugározható, mert nem társadalmi célú.
A Szivárvány misszió animációs filmjén – amit a döntés értelmében a csatorna csak este 10 és hajnali 5 között sugározhat – az látható, hogy két lány görkorcsolyázik és gördeszkázik, majd összeérintik a homlokukat.
Kelenföld az a hely Budapesten, ahol örülnek a fizetős parkolásnakNemrég a Népszava is beszámolt arról, hogy az RTL korábban már megütötte a bokáját, amikor a Médiatanács szerint nem megfelelő időpontban adta le „A család az család” hirdetéseket, most pedig ezt megelőzendő, előzetes véleményt kért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól.
A Telex a verdiktről azt írta, az alapján a videó nem minősül társadalmi célú reklámnak, és a tartalma miatt abba a kategóriába esik, ami a törvény szerint „alkalmas a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme az erőszak, a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése, illetve a szexualitás közvetlen, naturális vagy öncélú ábrázolása”.
A Budapest Pride a portálnak kiemelte, hogy ők társadalmi célú reklámként küldték meg a filmjüket az RTL-nek, mondván, „a melegellenessé eltérített pedofiltörvényig is így mentek le ezek a kampányfilmek a tévében”.
Az RTL egyébként „A család az család” kampány miatt korábban másodfokon is pert nyert. A Médiatanács akkori indoklása szerint szintén csak éjszaka lehetett volna sugározni a szivárványcsaládokról szóló kisfilmet, mivel az „tévútra” terelhette a gyerekeket. A bíróság egyebek között tudományos tényekre hivatkozva ezzel ellentétesen érvelt, és döntött.
Médiatanács szerint jogot sértett az RTL Klub, amikor nem megfelelő időpontban adta le „A család az család” hirdetéseketMásodfokon is pert nyert az RTL a Médiatanács ellen A család az család kampány miatt