;

minősítés;homoszexualitás;RTL;médiatanács;Budapest Pride;kampányfilm;pedofiltörvény;

- Lesújtott a Médiatanács a Pride-kampányfilmre, csak éjjel adhatják le a televíziócsatornák

Az RTL-en nem is lesz látható a korábban társadalmi célúként közölt, az Orbán-kormány homofób törvénye alapján azonban a homoszexualitás népszerűsítésének minősített reklám.

A videó nem minősül társadalmi célú reklámnak, és a tartalma miatt abba a kategóriába esik, ami a törvény szerint „alkalmas a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme az erőszak, a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése, illetve a szexualitás közvetlen, naturális vagy öncélú ábrázolása” – írja a Telex a verdiktről, amelyet a Médiatanács adott ki az RTL megkeresésére a Budapest Pride idei kampányfilmjéről, ami így „tizennyolc éven aluliaknak nem ajánlott, és csakis este tíz és hajnali öt óra között lehet lejátszani”.

Minderről a Budapest Pride számolt be a Telexnek, kiemelve, hogy ők társadalmi célú reklámként küldték meg a filmjüket az RTL-nek, mondván, „a melegellenessé eltérített pedofiltörvényig is így mentek le ezek a kampányfilmek a tévében”. A televízós csatorna korábban már megütötte a bokáját, amikor a Médiatanács szerint nem megfelelő időpontban adta le „A család az család” hirdetéseket, most ezt megelőzendő, előzetes véleményt kért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól (NMHH), amelynek médiatanácsa azt is megállapította:

Nemcsak „propagálni”, megjeleníteni is tilos a homoszexualitást.

Mindennek a következménye, hogy a kampányvideót másodlagos adók, a Viacom csatornái (Comedy Central, Paramount Network és MTV leadják, de az RTL nem. A mostani fim egy félperces animáció, amiben két lány megismerkedik egymással, együtt görkoriznak, gördeszkáznak, egy ponton aztán összeér a homlokuk, majd a Pride-felvonuláson kötnek ki – ismertette a „bűnt” a Telex, hozzátéve, hogy idén nyáron már a könyvesboltokban is bírságolnak és könyveket fóliáznak a törvényre hivatkozva.

Éppen az RTL tette közzé csaknem egy évvel ezelőtt, amiről a Népszava is beszámolt, hogy a televíziócsatorna másodfokon is pert nyertek a Médiatanács ellen „A család az család” kampány miatt. A Médiatanács indoklása szerint szintén csak éjszaka lehetett volna sugározni a szivárványcsaládokról szóló kisfilmet, mivel az „tévútra” terelhette a gyerekeket. A bíróság egyebek között tudományos tényekre hivatkozva ezzel ellentétesen érvelt, és döntött.

A főváros közútkezelője szerint pozitív, hogy nappal alig 65 százalékos, éjjel pedig csupán 15 százalékos az elkerített P+R parkoló kihasználtsága.