felújítás;villamos;Hűvösvölgy;4-es villamos;pályarekonstrukció;

Az idei év legnagyobb beruházása a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy végállomás közötti, június közepén elkezdett villamosvonal-­átépítés, így ősztől ott is alacsony padlós CAF villamosok közlekednek majd

- Felújításra szorul több budapesti villamospálya, de idén már erre sem jut elég pénz

A nyár hagyományosan a nagy villamospálya-felújítások ideje. Most nem az lesz – tudta meg lapunk.

Az érkező új CAF-villamosok üzembeállítása miatt szükségessé vált pályarekonstrukción kívül alig néhány tízmillió forintot költenek idén nyáron a szokásos villamos pályafelújításokra, holott a BKV idei üzleti tervében foglaltak szerint igencsak ráférne az infrastruktúrára a javítás – tudta meg a Népszava.

– A 4-6-os villamos vonalán az idei évben csak kisebb hétvégi vágányzárak lesznek, amelyek során fenntartási jellegű villamospálya-karbantartási munkákat végzünk. A várható becsült költség nagyságrendileg 30 millió forint – válaszolta a Népszava nyári felújításokat firtató kérdésére a BKV. Mint írták, a 4-6-os villamosvonal európai szinten kiemelten nagy forgalmú, az infrastruktúra ebből adódó elhasználódása ciklikus karbantartási munkák elvégzését teszi szükségessé.

Csakhogy nem igen van rá pénz. A BKV idei üzleti terve szerint a társaság üzemeltet újonnan beszerzett, kifogástalan, közel 100 százalékos műszaki állapotú járműveket, mint amilyenek például az Alstom metrókocsik, a Mercedes-Benz autóbuszok, vagy éppen a Solaris-Skoda trolibuszok, de a hasznos élettartamukat már jócskán meghaladó járműveket is, mint például a földalatti szerelvényei és vannak igen rossz műszaki állapotú infrastruktúra elemek, mint például villamos pályák.

Ezek egy része olyan állapotban van, hogy a jelentkező meghibásodások miatt korlátozásokra van szükség, csak az uniós forrásból fejlesztett villamos vonalak kivételek. 

Az infrastrukturális berendezések, eszközök összesített műszaki állapotát a villamos ágazat esetében az 1-es és 3-as villamos vonalakon elvégzett felújítási munkálatok, a „budai fonódó” és „pesti fonódó” villamosközlekedés megteremtése és más fejlesztések javították az előző évekhez képest. Ezek hatására a villamos ágazat összesített műszaki állapota 46 százalékra javult fel 2022 végére.

A Belügyminisztérium szerint a kamaszok nehezebben jutnak hozzá a cigarettához, a lapunknak nyilatkozó fiatalok viszont állítják, akik akarnak, azok könnyedén füstölhetnek.