Az érkező új CAF-villamosok üzembeállítása miatt szükségessé vált pályarekonstrukción kívül alig néhány tízmillió forintot költenek idén nyáron a szokásos villamos pályafelújításokra, holott a BKV idei üzleti tervében foglaltak szerint igencsak ráférne az infrastruktúrára a javítás – tudta meg a Népszava.
– A 4-6-os villamos vonalán az idei évben csak kisebb hétvégi vágányzárak lesznek, amelyek során fenntartási jellegű villamospálya-karbantartási munkákat végzünk. A várható becsült költség nagyságrendileg 30 millió forint – válaszolta a Népszava nyári felújításokat firtató kérdésére a BKV. Mint írták, a 4-6-os villamosvonal európai szinten kiemelten nagy forgalmú, az infrastruktúra ebből adódó elhasználódása ciklikus karbantartási munkák elvégzését teszi szükségessé.
Csakhogy nem igen van rá pénz. A BKV idei üzleti terve szerint a társaság üzemeltet újonnan beszerzett, kifogástalan, közel 100 százalékos műszaki állapotú járműveket, mint amilyenek például az Alstom metrókocsik, a Mercedes-Benz autóbuszok, vagy éppen a Solaris-Skoda trolibuszok, de a hasznos élettartamukat már jócskán meghaladó járműveket is, mint például a földalatti szerelvényei és vannak igen rossz műszaki állapotú infrastruktúra elemek, mint például villamos pályák.
Ezek egy része olyan állapotban van, hogy a jelentkező meghibásodások miatt korlátozásokra van szükség, csak az uniós forrásból fejlesztett villamos vonalak kivételek.