szex;öregkor;

- Hatvani állomás

Az öregkori erotikusok ciklusból.

Veronika kiszáll a kocsiból, kezébe adom a cuccait, két napos út van mögöttünk, basztunk is. Megpuszilom az egyik arcát. Messziről hoztam, nem megy olyan messzire el.

– Te aztán tudsz búcsúzkodni – mondja. Nem rá figyelek.

A legalsó lépcsőkövön ül, két lába térdig alatta, mellette gurulós, hosszabb tartózkodáshoz dagasztott bőrönd és kutyus, fülét lógató szomorú beagle.

Veronika hátul el. Vissza se néz. A visszapillantó tükrömben már nem látom.

Nézem a lányt, a hozzátapadó, jobb kézzel simogatott kutyát. Soha senkivel még nem lehetett ennyire együtt ez a kéz. Elhagyta őket is valaki. Az egyiket. A másikat. Laposodó mellek a kockásan batikolt intelligencia alatt.

Kerek arc, sűrű, szálkás, fekete hajzat hanyagul hátraszórva, tarka beagle szőrt simogató kéz, távolság a szemekben, a szomorú kutyaszemben is. Tavasz van, éppen elmegy.

Rám-rám pillant. Gyakran pillant rám, aztán elkapja. Akkor keresi a tekintetet, amikor én mintha nem.

– Segíthetek?

Néz.

– S. felé megyek.

Néz.

– Ne nézzen, ne nézzen így. Ha segíthetek, elviszem.

– Én is arrafelé – mondja.

– Akkor gyerünk.

Hallgatunk a kocsiban.

– Ki volt ő? – kérdezi egyszer. – Lefogadom, az anyja?

– Ne fogadjon, hetven éves vagyok. A szeretőm, férjes asszony. A férjéhez hoztam vissza.

– Hm! Minek?

– Oda tartozik.

– Három kiskorú gyerek.

– Honnan veszi? Annyi.

– Na, ugye!

– Maga hozzám jön?

Még nem tegeződtünk.

– Dehogy, nem magához.

– Csak azt hiszi.

– Csak azt hiszi. Vár a barátom S.-ben.

– Hiszi, amit nem akar!

– Azt hiszem.

– Azt sem tudja, merre van S.

– Nem tudom!

– Na, ugye.

Megyünk, megyünk mendegélünk.

– Nekem mindegy, csak guruljon a kerék.

– Meg vagyunk áldva.

– Még ez is, te szemét! A földúton jobbra megállhatsz.

Antónia

A hatvani állomáson lassú vonatok jönnek, lassú vonatok mennek. Sohasem volt állomás, mégis az. A jövés-menés között hosszú szünetekkel egyszer csak megint ottvagyok. Kikísértem, akit kikísértem, elvittem a délutáni járathoz, akit elvittem. Az asszonyomat, aki abban a pillanatban még az volt, és sutty, már nem is az. Várja a férje, három kiskorú gyerekkel.

Antónia, aki csak jóval később, de talán már másnap lett számomra Antónia, a legalsó lépcsőkövön ült, két lába térdig alatta, mellette gurulós, hosszabb tartózkodáshoz dagasztott bőrönd és kutyus, fülét lógató szomorú beagle. A bejárat előtt, már az utcán, messzire a sínektől.

Nézem a lányt, a hozzátapadó, jobb kézzel simogatott kutyát. Soha senkivel még nem lehetett ennyire együtt ez a kéz. Elhagyta őket is valaki. Az egyiket. A másikat. Engem Veronika.

Laposodó mellek. Pedig szinte még gyerek, lógnak, csüngenek és csöngenek. Zuhanyzófülkébe, panzióban, nem engedne maga mellé, leskelődhetnék az üvegfal mögött. Sejthetném, ami sejthető.

Távolság a szemekben, a szomorú kutyaszemben. Tavasz van, éppen elmegy. Nem jön meg a nyár. Csak a távolság.

Rám-rám pillant. Gyakran pillant rám, aztán elkapja. Akkor keresi a tekintetet, amikor én mintha már nem is merném.

– Segíthetek?

*

Megyünk, megyünk mendegélünk.

– Mindegy nekem, csak guruljon a kerék.

– Meg vagyunk áldva.

– Még ez is, te szemét! A földúton jobbra megállhatsz. Voltam már kurva is.

*

És akkor, már otthon, elkezdtem írni Antóniát. A történetét. A testére írtam. Nyeszlett kis nő, gondoltam, de majd a hátáról a hasára fordítom, hogy több, ne csak az ő története férjen rá. Így lett. Nem is annyira nyeszlett már.

*

(Regényt nem írok, nincs hozzá türelmem, azt majd valaki más: Antóniáról Veronika. Írók lennénk, vagy mik, mind a hárman.)

*

Lapos és szép, elég aprókat félretolni a tangát, azonnal látszik a csiklója! Szomorú pina, szomorú csikló, szomorú beagle itt nálam. A tornácról leskelődik. Városi ember vagyok, falun élek. Megbaszva is szomorú maradt Antónia, látom a beagle szemén. Térdemmel még ölelgethető lehetett volna. Minden jöhet, ami hosszan kemény, ezt mondja. Szerencsés vagyok, minden álmom valóra válik: Antónia.

*

Hetvenéves vagyok, befogadtam Antóniát. Naponta írok a testére Veronikáról, beleégetem a múltamat a jelenemmel és a jövőmet a múltammal. Író leszek vagy mi a fasz, általuk. De hiszen már azok vagyunk mind a hárman: Veronika, Antónia és én. Szerelmeimet, a két-három gyerekes férjes anyákat, csábításaimat mind a ketten az anyámnak nézik. Egyik anyám az egyik, másik anyám a másik. Egyik sem sérteget, hiszen gyerek még mind a kettő. Veronika és Antónia. Az ő anyái miért nem lehetnek az én anyáim is.

*

Nálam ébred, nálam alszik el. Tőlem szökik, hozzám költözik vissza. Antónia. Veronika. Meg RózaLujza, a férjet vesztett szajha, a boldog-boldogtalan, anyaszegény, apaszegény Lu, a vietnámi zeneművésznő.

*

Teremtett pinafarmon élek, teremtett nőromok között. Ők meg énközöttem.

Ma már elképzelhetetlen sikeresen végrehajtani egy támadó hadműveletet drónos légi támogatás nélkül. Drónok nélkül a védekezők erőfeszítései is kudarcra vannak ítélve.