;;

üzlet;élelmiszerbolt;kormánypropaganda;

- Megjelent a kormányrendelet, az az üzleteknek természetesen szép nagy kék plakátokon kell hirdetniiük a kötelező akciókat

Csak hogy ne vesszen feledésbe, kinek köszönhetően vásárolhatunk olcsóbban bizonyos termékeket. 

Pénteken Rogán Antal kabinetminiszter aláírásával a Magyar Közlönyben megjelent, ma pedig már hatályba is lépett az a rendelet, amely az üzletek Orbán-kormány által előírt kötelező akciókat szabályozza.

Az ügyben egy rendelet már megjelent május 5-én. Ez a többi között a termékköröket és a szabálysértőkre kiszabható bírságokat részletezi, a mostani arról szól, hogy a kötelező akciót 2023. június 1. és 2023. szeptember 30. között az üzleteknek hogyan kell tájékoztatniuk a vásárlókat. E szerint 

a) hipermarket, nagyméretű szupermarket, szupermarket, diszkont és a diszkont területi minimumánál kisebb, de bruttó 200 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletet üzemeltető kereskedő vagy

b) a bruttó 200 négyzetmétert nem meghaladó alapterületű üzletet üzemeltető kereskedő az 1. melléklet szerinti formai követelményeket, arculati elemeket és szöveget tartalmazó tájékoztatót használja a vásárlók tájékoztatása érdekében.

Ez gyakorlatilag ugyanolyan plakátok elhelyezését jelenti, amilyeneket más-más szöveggel, de az Orbán-kormány propagandára használ. 

Avásárlók által használt összes bejáratnál, jól látható módon el kell helyezni őket A3-as vagy A4-es méretben.

Itt persze azért érdemes megjegyezni, hogy a pénzromlás üteme Magyarországon másfélszer akkora, mint az EU-ban, az élelmiszerinfláció a maga harmincnyolc és fél százalékával messze uniós csúcstartó. 

Ameddig nem áll a tiltakozók mögött 30-50-100 ezer ember, addig ez így is marad, csak a csalódottság és az apátia nő – állítja az ellenzéki politikus.