Minimum két és fél-háromszor annyit fognak keresni azokat, akiket nemrégiben nevezett ki Lázár János építési és közlekedési miniszter a MÁV-csoport vezetőségébe.
Utóbbit a 24.hu azokra a kimutatásokra hivatkozva írja, amelyet a napokban töltöttek fel a cégcsoport honlapjára. Ez az intézkedés nagyjából százmilliós tételben növeli meg a MÁV-csoport éves szintű kiadását. Mint korábban mi is hírt adtunk róla, a tárcavezető lényegében lecserélte a MÁV Zrt., a MÁV-Start és a Volánbusz igazgatóságait és felügyelőbizottságát.
A MÁV Zrt. igazgatósági elnöke Lepsényi István korábbi államtitkár a korábbi 730 ezres megbízási díj helyett bruttó 1,62 milliót kap havonta - ez 120 százalékos növekményt jelent. A hat igazgatósági tag többek közt - Parragh Lászlót, Wáberer Györgyöt, Bogsch Eriket, vagy éppen Ratatics Pétert havonta bruttó 1,16 milliós apanázs illeti meg. Ez több mint 130 százalékos emelést jelent, mivel az előző évben ez az összeg 500 ezer forint volt.
Hasonló mértékben növelték meg a felügyelőbizottság elnökének Baranyay Lászlónak a juttatását, a tagoknak be kellett érniük 75 százalékkal - köztük a Magyar Ügyvédi Kamara korábbi elnökének, Bánáti Jánosnak. A MÁV-Start Vasúti Személyszállító Zrt. igazgatóságában Németh Lászlóné korábbi fejlesztési miniszter, Puskás András, az EXIM Bank egykori vezérigazgató-helyettese ugyancsak bruttó 1,16 millió forintot kap havonta. Az egyik cégnél ráadásul felállítottak egy olyan testületet, amelynek létrehozása éves szinten 75 milliós pluszköltséget eredményez.
Lázár János betette Parragh Lászlót a MÁV igazgatóságába, Varga Judit férje a Volánbuszéba ülhet beVitézy Dávid szerint összeomolhat a teljes kelet-magyarországi vasúti menetrendA legnagyobb emelés a Volánbusznál volt. A Takarékbank korábbi elnökének - mint az igazgatóság elnöke - 130 százalékkal több pénz érkezik majd a számlájára, mint elődjének. Az igazgatósági tagoknak is bőkezű voltak: többek közt Varga Judit válófélben lévő férje, Magyar Péter vagy éppen a Magyar Államkincstár korábbi elnöke, Dancsó József is 140 százalékkal megemelt díjazást kap. (Ő korábban azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy 2012-ben még fideszes képviselőként azt találta mondani, hogy „a gazdasági növekedés akkor is növekedés, ha történetesen negatív”.)
Itt érdemes megemlíteni, hogy a kormány kommunikációs szinten folyamatosan Brüsszelre vár, hogy megemelhesse a tanárok fizetését. Azonban a MÁV esetében nem lehet tudni, hogy a vezetők javadalmazásának megemelését is ilyen feltételekhez kötötte volna a kormány.
Miközben a kormány Brüsszeltől várja a magyar pedagógusok bérének megemelését, a közalkalmazotti státusz megvonásával ismét ennek tesz keresztbe