Két évvel eltolja a kormány a már bejelentett útépítéseket és -bővítéseket – vette észre a 24.hu.
Hétfőn lapunk is megírta: a Kormányzati Tájékoztatási Központ elviekben tájékoztatott arról, hogy felülvizsgálták a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fejlesztésére 2022-ben megkötött koncessziós szerződést, csak azt nem fejtette ki, hogy miként. A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) – a mögötte lévő konzorcium 2022-ben nyerte el a koncessziós jogot a hazai gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fejlesztésére – kedden azonban a Világgazdasággal közölte, hogy ennek értelmében átütemezik az autópálya-fejlesztéseket.
A változtatás elvileg nem érinti a koncesszió 35 éves időtartamát és annak értékét, sem az eredeti szerződésben foglalt tízéves fejlesztési időszakot.
Utóbbi időszakon belül azonban átütemezik az építéseket és a bővítéseket két évvel.
A módosítás értelmében például a terv szerint az idén induló M1-bővítésnek legkésőbb 2025 szeptemberében kell megkezdődnie.
Az MKIF közlése szerint minden megépül, a nagy felületű javítások és karbantartások sem maradnak el, csúszni sem fognak. Azokon a szakaszokon pedig, ahol csúszik a bővítés, ott plusz felújításokról gondoskodnak, hogy az utazók jó minőségű utakon közlekedhessenek – tették hozzá.
A cikk szerint a kormány saját költségein spórol, a 2023-2024-es költségvetési év utánra halasztja az MKIF fejlesztéseihez szükséges állami beruházásokat.
Három sávossá bővítik az M1-estTöbb mint 1200 kilométernyi autópályáról mond le szeptembertől a magyar állam