M1-es autópálya;Palkovics László;

Illusztráció

- Három sávossá bővítik az M1-est

Palkovics szerint „tűréshatáron van” a forgalom, lényegesen több járművet már nem lehet fogadni rajta.

A kormány szeptembertől egy 43 kilométeres szakaszon teljesen felújítja, majd 2021-től három sávossá bővíti az M1-es autópályát – idézi az MTI Palkovics László innovációs és technológiai minisztert.

A tárcavezető az Origónak azt mondta, az M1-es Magyarország legterheltebb autópályája, hiszen az országon átmenő forgalom az osztrák határ és Budapest között lényegében ezen az egyetlen úton bonyolódik le, tervezésekor pedig nem számítottak ennyi, az Európai Unióba tartó járműre.

„Most már a tűréshatáron van a forgalom, lényegesen több járművet már nem tudunk fogadni rajta”– közölte Palkovics.

Hozzátette, hogy a 43 kilométeres felújításon nem a kátyúkat javítják, vagy a lyukakat foltozzák, hanem teljes felújítást végeznek. Erre a kormány mintegy 25 milliárd forintot fordít, a munkálatok várhatóan már szeptemberben elkezdődnek és a tervek szerint 2019 végére fejeződnek be. Az M1-es autópálya három sávossá bővítése 2021-ben kezdődhet meg, a felújítási és bővítési munkálatok idejére pedig akciótervet dolgoztak ki a forgalom könnyítésére.

Azt mondta, a kormány egyelőre nem tervezi harmadik sáv építését az M7-es autópálya Balaton felé vezető szakaszán, ugyanis tapasztalatuk szerint az erre haladó forgalom időben jobban eloszlik, mint a főváros felé vezető. Palkovics emlékeztetett, hogy az M7-es autópálya forgalmának könnyítésére egy új csomópont épül, aminek segítségével a Balatonfűzfő felé tartók közvetlenül fel tudnak majd hajtani a 710-es főútra.

Még augusztus 14-én, egy szivattyú meghibásodása miatt állították le.