A jelentést akkor fogadják el, ha megbizonyosodtak arról, hogy az a szempontoknak megfelel. Ennek – szögezték le – nincs jogszabályban meghatározott ügyintézési határideje.
Mint emlékezetes, a hatóság tavaly a legvégső határidőhöz képest végül közel egy éves késéssel adta ki a több ezer milliárd forintos magyar-orosz beruházási terv úgynevezett létesítési engedélyét. Már a kérelem beadása is legalább két évet csúszott, a látszólagos központi jelentőségű engedély számos további feltétel mellett frissített előzetes biztonsági jelentés benyújtását is előírta. Perger András, a Greenpeace klíma- és energiakampányfelelőse már akkor felhívta a figyelmet, hogy minden, a nukleáris biztonságot érintő építkezés előfeltétele eme beadvány elfogadása.
Magyarán a létesítésre kiadott engedély a frissített előzetes biztonsági jelentés elfogadása nélkül szinte csak egy váz, ami önmagában semmilyen érdemi beruházás nem kezdhető el.
A szakember beszédesnek nevezte, hogy a hatóság egy fontos engedélyt annak leglényegesebb eleme nélkül kiadott. Szerinte úgy tűnik, az oroszok egyszerűen nem képesek a magyar, így az uniós nukleáris előírásoknak megfelelő tervekkel előállni. Egyébként ma, az Orbán-Putyin-atomszerződés megkötése után kilenc évvel nem is biztos, hogy az oroszoknak elemi érdekük fűződik jelentős erőforrásokat a még mindig az engedélyezésnél tartó, de sok más sebből is vérző magyarországi beruházásra fordítani.
Kattintson és regisztráljon a teljes cikk elolvasásához a mobil Népszaván! Egy hétig szabad a betekintés.
Miért nem teheti meg az OAH a politikai nyomás ellenére sem, hogy szakmailag kifogásolható engedélyt adjon ki?
Mi rejlik valójában az orosz kivitelező, Roszatom nyugtató közleményei mögött?
Miért gondolja a Greenpeace, hogy az egészet el kellene engedni?
– derül ki cikkünkből még.