;

repülőgép;Magyar Honvédség;felmérés;Orbán Viktor;Publicus Intézet;

Orbánt nem csak hivatali utakra repítette a „nem kormánygép”

- Itt a felmérés, az emberek háromnegyede szerint elfogadhatatlan, hogy Orbán Viktor magáncélra használt kormányzati repülőgépet

Átlátható tájékoztatást akar a kormányzati repülőgép útjairól az emberek bő kétharmada. Ennél is többen vannak, akik szerint nem elfogadható Orbán Viktortól az ilyen repülők magáncélú használata – derült ki a Publicus Intézet kutatásából. 

Az emberek mindössze hetede, de még a kormánypárti szimpatizánsoknak is csak harmada szerint elfogadható, hogy Orbán Viktor miniszterelnök magáncélokra használja a kormánygépet – derült ki a Publicus Intézet lapunk számára készített felméréséből. A kutatás apropóját a kormányfő márciusi egyiptomi hivatalos látogatása adta, mely után Orbán Viktor nem Budapest, hanem a Olaszország felé vette az irányt, ahol Pisában Dömötör Csaba államtitkár szerint technikai landolást hajtott végre, ám a kormányfőt Firenzében feleségével sétálgatva fotózták le.

Az ügyben Hadházy Ákos ellenzéki képviselő feljelentést tett hivatali visszaélés és hűtlen kezelés miatt, ugyanis szerinte a cirka ezer kilométeres kitérő legalább 3-4 millió forintjába került az adófizetőknek, a Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség szerint viszont nem történt bűncselekmény.

A Publicus által megkérdezettek nem ilyen megbocsátóak a kormányfő közpénzből finanszírozott magánútjaival szemben, az ellenzéki szavazók mindössze 3 százaléka vélte úgy, hogy elfogadható az ilyesfajta utazgatás, s a bizonytalanok közül is csak minden tizenegyedik volt ilyen megengedő. A leginkább a falvakban élő, 45-59 év közöttiek, vagyis a Fidesz-KDNP masszív bázisát alkotók vélték úgy, hogy elfogadhatóak Orbán Viktor közpénzes magánútjai, legkevésbé pedig a fővárosi 30 alattiak tolerálták.

Tízből amúgy hatan hallottak egyáltalán a botrányt kavart olaszországi kitérőről, s a kormánymédia hatékonyságát jól mutatja, hogy a Fidesz-KDNP szavazóknak csak 39 százaléka értesült egyáltalán a közpénzes magánútról. Ezzel szemben az ellenzékiek 77, de még a bizonytalanok 54 százaléka tudott a történtekről, a legjobban tájékozottak a 60 feletti budapestiek, akiknek csaknem háromnegyede tudta, hogy miről van szó.

Abban viszont masszívan egyetértenek a választók, hogy a kormánygép üzemeltetési költségeiről folyamatosan és átláthatóan kellene tájékoztatni a közvéleményt: még úgy is ezt várnák el tízből heten, hogy a kormánypárti szimpatizánsoknak csak 42 százaléka igényelné a transzparenciát, ám az ellenzékiek 86 százaléka, valamint a bizonytalanok háromnegyede igenis tudni akarja, hogy mennyiért röpködnek a politikusok a pénzükből.

Az Országgyűlés tavaly 16 milliót különítettek el

„A házelnök vezette nyolcfős küldöttség az ománi hivatalos látogatására a Magyar Honvédség Falcon típusú gépével ékezett, amelyet az Országgyűlés elnöke, idei első Európán kívüli útján, idén először vett igénybe a házelnöki tisztséggel együtt járó nemzetközi feladatai ellátására. A 2022-es esztendőre az Országgyűlés Hivatala 16 millió forintot különített el a honvédségi repülőgép igénybevételére, amely összeg nem a nemzetközi légitársaságok bevételeit növeli, hanem a magyar állami költségvetés keretein belül marad” – közölte még tavaly novemberben a Népszavával a parlament sajtóosztálya, miután a házelnök közel-keleti túrájáról érdeklődtünk. Azt azonban ötödik hónapja nem részletezték, hogy miért pont 16 millió forintot különítettek el 2022-ben Kövér repüléseire, ahogy azt sem: maradt-e és ha igen, mennyi ebből a pénzből. Z.Á.

A pénzintézettel meg amúgy csak az volt a baj, hogy az nem a globalista brigádot gazdagította.