tűz;Duna;luxusjacht;

- Valakit hatalmas kár ért, hárommilliárd forintos luxusjacht égett ki az Árpád hídnál a Dunán

Estére sikerült eloltani a lángjait.

Kedd estére eloltották a tűzoltók az Óbudai-sziget déli felénél, az Árpád híd budai hídfője közelében délután kigyulladt hajó lángjait - közölte Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság helyettes szóvivője az MTI-vel. Kolozsi Péter tájékoztatása szerint a fővárosi hivatásos tűzoltóegységek még egy izzó rész felszámolásán dolgoznak.

Amint azt korábban megírtuk, kigyulladt egy kikötőben álló, mintegy tizenöt méter hosszú luxusjacht Budapest III. kerületében, a Hajógyári-szigetnél. Katasztrófavédelmi bejelentések szerint a fővárosi hivatásos tűzoltók nagy erőkkel vonultak a helyszínre, és a szárazföldről, valamint a Szent Flórián tűzoltóhajóról is oltották a lángokat. Az esetről képes és videós beszámolót is közöltünk.

A 444 utánajárt annak, hogy pontosan milyen jármű is gyulladt ki. Eszerint a egyedi luxusban fürdő Mangusta 80 jachtot Olaszországban építették 2004-ben, mintegy hárommilliárd forintnak megfelelő összegért. A lap szerint a kanadai Le St James szállodalánc megrendelésére készült és charterhajóként használták, mígnem továbbadták egy floridai tulajdonosnak, majd egy holland–amerikai konzorciumhoz került, ők szállíttatták Budapestre a mintegy 68 tonnás luxusjachtot, hogy felújítsák. A munka a Wiking kikötő műhelyében zajlott, ez elé kikötve égett ki.

A lap a Wiking kikötő nyomtatott magazinja nyomán arról írt, hogy a Versace designerei által tervezett beltér több mint luxus, ugyanis mint a magazin fogalmazott, „a legexkluzívabb hoteleket idéző kabinokban az állólámpáktól a díszpárnákig minden kiegészítő már-már zavarba ejtően stílusos”. A jachtot összesen 4002 lóerő összeteljesítményű motorok hajtották, két darab, egyenként 16 ezer köbcentis dízel.

Figyelemre méltó tény, de a luxusjacht úgy égett ki teljesen, hogy nem akármilyen biztonsági berendezései vannak, a speciális tűzoltó rendszer szükség esetén szén-dioxid táplálásával fojtja el a motortérben keletkező lángokat. Ezek a vészhelyzetek inkább csak elméleti lehetőségként merülnek fel a masszív felépítésű hajón, ám megnyugtató a tudat – hangzik a magazin cikke –, hogy a Le St James minden pillanatban vigyáz ránk, akkor is, amikor 45 tengeri csomó, vagyis 95 kilométer per óra csúcssebességével száguldunk célunk felé. Tény és való, a jacht nem menetközben, hanem álló helyzetben égett ki.

Sűrű, a környék fölé tornyosuló füstoszloppal égett.