2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és benzinüzemű új autók értékesítését az Európai Unió területén, és minden új gyártású autónak kibocsátásmentessé kell válnia - erről rendelkezik az az Európai Tanáccsal megkötött megállapodás, amelyet ma hagyott jóvá az Európai Parlament.
2030-ra emellett egy köztes kibocsátáscsökkentési célértéket is kitűztek, ez az új személyautóknál 55, a kisteherautóknál 50 százalék. Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke emellett arról is beszélt, hogy ugyancsak 2030-ra az új városi buszokat már teljes mértékben kibocsátásmentessé tennék, az új teherautókra pedig 90 százalékos kibocsátáscsökkentést javasol 2040-ig.
A tervek szerint az Európai Bizottság 2025-ig előterjeszt egy módszertant az uniós piacon értékesített autók és kisteherautók teljes életciklusát érintő szén-dioxid-kibocsátási adatok értékelésére és jelentésére. Továbbá 2026 decemberéig az uniós testület figyeli a kibocsátási határértékek és a valós üzemanyag- és energiafogyasztási adatok közötti eltérést, emellett a gyártók fajlagos szén-dioxid-kibocsátásának kiigazítására szolgáló módszertanról is jelentést készítenek, megfelelő nyomonkövetési intézkedéseket is javasolva.