Az egyik mozihálózat 120 forintos úgynevezett kényelmi díjjal sújtja azokat, akik interneten vásárolnak jegyet, s szeretnék kihagyni a sorbanállást. Egy négyfős család esetében mindez 480 forinttal növelheti a program költségét - írja a Blikk.
A lap ugyan nem nevezi meg, de a cikkből kiderül, hogy a Cinema Cityről van szó, amelynek kommunikációs vezetője szerint az online jegyvásárlás „kényelmi szolgáltatásnak” számít. – A csekély díjért cserébe a néző mentesül a sorban állástól, időben lefoglalhatja a számára kedvező helyet a teremben, több ideje lehet a kávézóban egy italt elfogyasztani, esetleg a büfében terméket választani a filmnézéshez – magyarázta Buda Andrea, megjegyezve, az online jegyvásárlási opció bevezetése óta létezik náluk ez a díj. Természetesen aki nem szeretné, és beáll a sorba, annak nem fogják felszámítani ezt a kényelmi díjat.
Arra a kérdésre nem felelt, hogy miért terhelik pluszköltséggel azokat, akikkel nem kell foglalkozniuk az órabérben dolgozó jegypénztárosoknak, nem kell jegyet nyomtatni és megkímélik a költséges készpénzhasználattól a mozit.
A Corvinus Egyetem adjunktusa szerint hogy a szolgáltató feltehetően ezt tényleg egy kényelmi juttatásnak tekinti. „Nem tudhatjuk, hogy milyen költsége van az azt lehetővé tevő informatikai háttérnek. Ugyanakkor az is igaz, hogy ha sokan fizetnek online, a vasútnak vagy más társaságnak lehet, hogy elég kevesebb pénztárat működtetni, ami így költségmegtakarítást hoz. Mindenesetre ha nekem lenne egy olyan vállalkozásom, ahol az online fizetés többletkiadást okozna, én inkább beépíteném az árakba. Ha pedig olcsóbbá teszi a működtetést, kedvezmény nyújtásával lehet rávenni a vásárlókat, hogy még többen használják, és így a cégnek is csökkennek az értékesítési költségei. Ráadásul minél előbb megvásárolta jegyet vagy a szolgáltatást, annak az ára már biztosan ott van a cég számláján” - magyarázta Pintér Róbert.