per;MÁV;alagút;építész;Déli pályaudvar;

- Beperli a MÁV az építészt, aki kiirtotta a Déli pályaudvar alagútja felett lévő bozótost

A bozótos gyökérzete akadályozta ugyanis meg, hogy a talaj ráomoljon a vonatra.

Pert indított a MÁV egy építész ellen, aki kiirtotta a Déli pályaudvar alagútja előtt lévő bozótost és gyümölcspalántákat ültetett oda, miután megvásárolta a szomszédos ingatlant az építészirodája számára - írja a Blikk.

A bozótos feladata az alagút felett az volt, hogy a gyökérzete megfogja a meredek talajt, így megakadályozza, hogy az ráomoljon a vonatra. Ennek kiirtásával megnövekedett a félelem és nem alaptalanul: a lap felidézi, hogy hét éve egyszer már volt itt egy földcsuszamlás, kövek hullottak a sínekre és emiatt hónapokig nem járt a vonat a Déli pályaudvarra. A bozótos mellett most ráadásul az a vízelvezető rendszer is eltűnt, ami megakadályozza, hogy a nagyobb esőzések lemossák a dombot.

Az építész egyébként a MÁV egyik üzleti partnere is, közreműködött az egyik budapesti pályaudvar felújításában. A vasúttársaság a lap szerint hónapokig egyezkedett vele, most azonban pert indítanak. A Blikk megkeresésére a MÁV azt közölte:

„A MÁV polgári peres eljárásban érvényesíti a vasúti rézsű helyreállítása iránti jogos igényét. A birtoksértő eközben megkezdte a rézsű eredeti állapotának helyreállítását, a MÁV a tőle elvárható támogatást megadja hozzá. A vasúttársaság szakemberei folyamatosan ellenőrzik a rézsű állapotát. Veszélyhelyzet egyértelműen nem áll fenn, a vasúti pálya biztonságosan működtethető.”

A lap szerint azonban helyreállítás terén egyelőre nem sok minden történt. A domboldal továbbra is egy hegyvidéki szőlőültetvényre hasonlít a palánták mellé leszúrt karók látványa miatt - írták. Kérdéseikre az építész nem reagált.

Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Egyesület (VEKE) elnöke meglehetősen keményen fogalmazott az esettel kapcsolatban. Közölte: „Ez egy csúnya bűncselekmény, olyan súlyú, mintha aláaknáztak volna egy gátat. Ha valaki belerondít a gátba, és jön az árvíz, a hatóságok sem pereskedni kezdenek. A MÁV viszont ahelyett, hogy a katasztrófavédelemmel kiszállna a helyszínre elhárítani a veszélyt, nekiáll egyezkedni az elkövetővel, asszisztálva a bűncselekményhez, ami valami egészen abszurd” - közölte. Hozzátette, ha hozzányúltak, leomolhat az alagút és ha épp olyankor jár ott egy vonat, tragédia is történhet.

Akkor is, ha valakinek ikrei születnek. Az EU-s irányelv szerint 30 napot is lehetne adni.