;

oktatás;Miskolc;tanárok;problémák;Herman Ottó Gimnázium;tanárhiány;

Költői kérdés a pedagógus szakszervezetek molinóján

- Egyetlen képen megmutatták a miskolci Herman Ottó Gimnázium tanárai, mi a probléma a magyar oktatással

Magyarországon több olyan iskola van, ahol huszonéves tanár nincs is.

A miskolci Herman Ottó Gimnázium pedagógusai egyetlen képpel mutatták meg, hogy mi a magyar oktatási legfőbb és legégetőbb problémája.

A tanárok, diákok és szülők szeptember óta megújultan tartó tiltakozáshulláma közepette a középiskola egyik tanára, Farkas István még péntek este osztotta meg a képet, amelyen kollégái életkor szerint négy sorban álltak. 

A Herman Ottó Gimnázium tanárai közül csaknem 25-en több mint ötven évesek, a negyven évesek már húsznál is kevesebben vannak, míg a fiatalabbakat, a húszas-harmincas korosztály nem többen, mint hárman-hárman képviselik. 

A Népszava még idén májusban írt arról, hogy a tanári pályáról egyszerűen elfogytak a fiatalok: a pedagógusok jelentős része 50 év feletti, több olyan iskola is van, ahol 20–29 éves tanár egyáltalán nincs.

A T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ adataiból akkor az derült ki, hogy a 30-39 éves pedagógusok aránya nagy mértékben, 26-ról 16 százalékra csökkent az iskolákban. A 20-29 éves tanárok száma rendkívül alacsony, mindössze 11,3 ezer, ami a pedagógustársadalom körülbelül 7 százaléka.

A pedagógus, akiről még egy hamburgert is elneveztek Budapesten, és aki gyorsan talált munkát, az adományt egykori gimnáziuma alapítványának ajánlja fel.