Fogyasztóvédelmi eljárás indul a Wizz Air légitársasággal szemben – jelentette be hétfői reggeli közleményében az Igazságügyi Minisztérium.
Varga Judit tárcájának a lapunkhoz is eljuttatott közleménye szerint az elmúlt időszakban megnőtt a fogyasztóvédelmi panaszok száma, amelyeket a légitársaság ellen nyújtottak be, előfordult, hogy
nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén
nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak
nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat,
valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.
A fogyasztóvédelmi eljárást az Igazságügyi Minisztérium kezdeményezte, Budapest Főváros Kormányhivatala folytatja.
A felsorolt panaszok között konkrétan nem szerepel, de a Ryanair mellett a Wizz Air is deklaráltan az utasokra hárítja azt az extraprofitadót, amelyet az Orbán-kormány vetett ki a légitársaságokra. Ez arról szól, hogy Magyarországon július 1-től minden EU-ba történő repülőút után 3900, az EU-m kívülre irányuló út esetén 9750 forintot kell fizetni utasonként. Az Orbán-kormány összesen mintegy 30 milliárd forint adót remél a légitársaságoktól beszedni.
300 millió forintra büntették a Ryanairt az extraprofitadó áthárítása miattWizz Air-vezér: Emelnünk kell a jegyárakat, hogy ezt az adót kigazdálkodjukAz elmúlt hetekben többször felröppent hír arról, hogy a Wizz Air mindenféle tájékoztatás nélkül magára hagyta az utasait valahol.
Magára hagyta az utasait a Wizz Air, nem is szólt azonnal, hogy a járatot törölték