;

fogyasztóvédelem;eljárás;Wizz Air;Igazságügyi Minisztérium;

- Itt a bejelentés, indul a fogyasztóvédelmi eljárás a Wizz Air ellen is

Az elmúlt időszakban megnőtt a panaszok száma, amiért a légitársaság mindenféle tájékoztatás nélkül magára hagyta az utasait valahol.

Fogyasztóvédelmi eljárás indul a Wizz Air légitársasággal szemben – jelentette be hétfői reggeli közleményében az Igazságügyi Minisztérium.

Varga Judit tárcájának a lapunkhoz is eljuttatott közleménye szerint az elmúlt időszakban megnőtt a fogyasztóvédelmi panaszok száma, amelyeket a légitársaság ellen nyújtottak be, előfordult, hogy 

  • nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén

  • nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak

  • nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat,

  • valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.

A fogyasztóvédelmi eljárást az Igazságügyi Minisztérium kezdeményezte, Budapest Főváros Kormányhivatala folytatja.

A felsorolt panaszok között konkrétan nem szerepel, de a Ryanair mellett a Wizz Air is deklaráltan az utasokra hárítja azt az extraprofitadót, amelyet az Orbán-kormány vetett ki a légitársaságokra. Ez  arról szól, hogy Magyarországon július 1-től minden EU-ba történő repülőút után 3900, az EU-m kívülre irányuló út esetén 9750 forintot kell fizetni utasonként. Az Orbán-kormány összesen mintegy 30 milliárd forint adót remél a légitársaságoktól beszedni.

Az elmúlt hetekben többször felröppent hír arról, hogy a Wizz Air mindenféle tájékoztatás nélkül magára hagyta az utasait valahol.

Kína 7,42 millió tonna szenet szerzett be Oroszországból az előző hónapban, ami a legnagyobb havi szám az összehasonlító statisztikák 2017-es kezdete óta.