MÁV;felsővezeték;forróság;vasúti sínek;

- Forró sínek, szakadó felsővezetékek - a pokoli nyár a vasútat sem kímélheti

Éppen ezért érdemes tájékozódni, mielőtt vonatra szállunk. 

A következő napokban is kitart a rendkívüli hőség, országos hőségriasztás van érvényben, a Belügyminisztérium életbe léptette a vörös kódot. A kánikulai időjárásban, a hőtágulás hatására a vágányokban, felsővezetékekben káros anyagfeszültség keletkezik. A MÁV ezért folyamatosan figyeli a pályahálózatot, méri a sínhőmérsékletet, és szükség esetén sebességkorlátozásokat vezet be, ami hosszabb menetidőkhöz vezethet - közölte pénteken a MÁV.

Mint írják, a szakemberek folyamatosan ellenőrzik a vasúti pályákon a kritikus sínhőmérsékleti pontokat. Ha 45 Celsius-fokot elérő vagy afölötti sínhőmérsékletet mérnek, a vasúttársaság fokozott pályafelügyeletet vezet be. A tartós hőterhelés szerkezeti változásokat okozhat a vasúti pályában, 50 Celsius-fok feletti sínhőmérsékletnél a forgalombiztonságot veszélyeztető pályahibák alakulhatnak ki. Amennyiben a hőmérséklet eléri azt a szintet, hogy ennek kockázata fennállhat, a vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedés érdekében sebességkorlátozást vezet be.

A sebességkorlátozások, helyreállítási munkák akár tartós zavarokat, jelentősebb késéseket is okozhatnak a menetrend szerinti vonatközlekedésben. A vasúttársaság kér mindenkit, aki a hőségriasztás idejére tervezett utazását nem tudja elhalasztani, hogy indulás előtt feltétlenül tájékozódjon a MÁV weboldalán, a MÁV applikációban és a MÁVINFORM közösségi oldalán, vagy a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatnál az aktuális forgalmi helyzetről, a bevezetett korlátozásokról.

Elromlottak a sötétítők, így a helyiek az ufóleszállástól kezdve mindenre gondoltak, mi történhetett.