A MÁV ugyanúgy nem tudja rendesen ellátni a feladatát, mint bármelyik közszolgáltató a vízművektől a közoktatásig. Miközben alulfinanszírozott a vasút, egyre több vonat közlekedik, pedig sok helyen nincs megfelelő infrastruktúra és üzemeltető személyzet. Ezek a hiányosságok pedig leginkább akkor érhetők tetten, amikor baleset történik. Ilyenkor képtelen gyorsan reagálni a vasút, nincs ember, aki gyorsan cselekedjen, nincs, aki tájékoztassa az utasokat – mondta a Népszavának Andó Gergely közlekedési szakértő.
Mint arról lapunkban is beszámoltunk, egymást érik a balesetek és incidensek a MÁV-nál. Múlt héten a tűző napra félreállított kocsi nem nyitható ablakát törték be az utasok, mivel a vagonban nem működött a klíma. Vasárnap Biatorbágynál egy tehervonat ütközött neki egy előtte álló szerelvények, hétfőn pedig Balatonfüreden egy mozdony tolatott neki egy személyvonatnak. Az utóbbi esetben egy ember súlyosan, négy könnyebben sérült meg.
Név nélkül nyilatkozó vasutas forrásunk szerint nem lehet kizárni, hogy a munkaerőhiányból adódó leterheltség miatt csökkenhet a figyelem, ami hibákhoz, balesetekhez vezethet, de ezt a konkrét esetekben a vasúttársaság vizsgálatainak kell megállapítaniuk. Andó Gergely szerint míg régen egy-egy állomáson 5-10 fős személyzet teljesített szolgálatot, akik azonnal, helyben be tudtak avatkozni, addig ma van olyan vasúti szakasz, ahol 50 kilométeres körzetben nincs vasutas. Eközben a vasutat is szigetszerűen fejlesztik, vagyis vannak látványosan korszerű részei, mint például az elővárosi vonatok, de a legtöbb területen - állomások, vonalszakaszok - 50, sőt 100 évvel ezelőtti állapotok uralkodnak. Megkeresésünkre a MÁV azt közölte, hogy az említett esetekben még tartanak a belső vizsgálatok.
Három vonatbaleset is történt hajnalban, két embert elgázolt a vonat