bor;marketing;kormánybiztos;

- Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos lett

A 2023–2026-os időszakra szóló Nemzeti Bormarketing Stratégiát dolgozza ki.

Nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztossá avanzsált a korábbi műsorvezető, Rókusfalvy Pál, a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint "a közösségi bormarketing és a magyar bor népszerűsítésére irányuló kommunikációval összefüggő feladatok koordinálása" a feladata július elsejétől, s hogy kidolgozza, a 2023–2026-os időszakra szóló Nemzeti Bormarketing Stratégiát, egyben előkészítse annak végrehajtását.

A határozat részleteiben is meghatározza a feladatköröket, ezek a következők:

  • a szükséges piackutatások, piaci elemzések elkészítésének felügyelete,

  • a nemzeti forrásból megvalósuló bormarketing koordinálása,

  • a bormarketing programok végrehajtásának irányítása,

  • a Magyar Bor (Wines of Hungary) mint közös márka használatának felügyelete, erősítésének elősegítése,

  • a közösségi bormarketinghez kapcsolódó, állami források biztosítását szolgáló döntések előkészítésében és végrehajtásában való közreműködés,

  • a bormarketinget érintő kormányzati döntések előkészítésében és végrehajtásában való közreműködés,

  • az ágazati szereplők részére eredetvédelmi javaslatok megfogalmazása.

Rókusfalvy Pálnak munkája során Nagy István agrárminiszterrel és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel kell együttműködnie, valamint a Magyar Turisztikai Ügynökséggel, az Agrármarketing Centrummal és a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel.

A rendőrök letepertek és megbilincseltek egy tüntetőt.