A benzin 770 forintos piaci átlagára ezúttal nem módosul. A két üzemanyagfajta piaci átlagdíja június végén 802, illetve 833 forinton tetőzött. Azóta szinte töretlen a csökkenés. Az Európában irányadó, Brent típusú nyersolaj hordónkénti ára a június eleji 124, illetve a múlt hónap végi 114 dolláros csúcspontok óta jellemzően esik: a múlt héten száz dollár alá is "benéző" kurzus e cikk megjelenésekor 104 dolláron állt. Az árcsökkentő hatást erőteljesen tompítja, hogy ez idő alatt a dollár árfolyama 370-ről tegnapra 405 forintra - ismét rekordszintre - nőtt. Megjegyzendő: piaci árra csak a külföldiek és - a mezőgazdasági gépek kivételével - a 7,5 tonnánál nehezebb gépjárművek kötelezettek. A többiek - tehát alapvetően a hazai autósok - változatlanul literenként 480 forintért tankolhatnak - már ha találnak erre nyitott kutat.
Rendkívül veszélyesnek ítélte a hazai üzemanyagpiaci helyzetet az ATV Heti Napló című műsorának adott interjújában Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója. Szavai szerint a 480 forintos ársapka miatt nő a fogyasztás, az üzemanyag-behozatal viszont gyakorlatilag leállt. Miközben az Európába tartó orosz olajszállítások csökkennek, az ukrán finomítók megsemmisültek és egy baleset miatt leállt az OMV-nek a hazai piac egy részét eddig ellátó schwechati finomítója is. A Mol pozsonyi finomítója július 20-ig karbantartás miatt áll, százhalombattai egységük 65 százaléka augusztusra hasonló okokból szintén kiesik. Mivel eme okok miatt az ilyenkor szokásos tartalékoknak csak a harmadát tudták felhalmozni, mindenképp kérni fogják az ország biztonsági üzemanyagkészleteinek felszabadítását.
Arra a kérdésre, hogy meddig tartható a 480 forintos ársapka, az elnök-vezérigazgató úgy vélte, "messze túl vagyunk ezen a ponton, itt már picit elkezdtünk hazardírozni”, hiszen Magyarországon fogyasztásnövekedés van, és a 480 forintos ár megszüntette a behozatalt. Hernádi Zsolt a riportban üdvözölte a washingtoni Beruházási Viták Rendezésének Nemzetközi Központja (ICSID) elnevezésű választott bíróság a Mol és a horvát kormány közötti perben hozott minapi ítéletét, miszerint a horvát INA irányításának 2009-es átvételekor nem történt korrupció. Ennek folytán Zágrábot nagyságrendileg 236 millió dolláros kártérítésre is kötelezték, mivel a horvát állam szerződéses kötelezettsége ellenére nem vette át az INA gázkereskedelmi üzletágát és annak fűtőanyag-tartalékait ár alatt értékesítette. Mindazonáltal Hernádi Zsolt az ellene még mindig érvényes horvát elfogatóparancs miatt egyelőre változatlanul nem kívánja elhagyni Magyarország területét. Tegnap a fideszes Bánki Erik, a parlament gazdasági bizottságának elnöke a csatornának a Mol-vezér szavai kapcsán úgy fogalmazott: ha az inflációs nyomás nem enyhül, készek akár az év végéig is fenntartani a - jelen állás szerint október 1-ig érvényes - üzemanyag-árstopot.