Reigl Judit;

Jobbra Reigl Judit Dominancia-központ és Foudre című műve

- Reigl Judit két alkotással is szerepel az absztrakció 1945 nagyjainak a kiállításán

A „Szabadság Formája, Nemzetközi absztrakció 1945 után” címmel nyílt, többségben női alkotók munkáiból tárlat a potsdami Museum Barberiniben, amelyen egyedüli magyarként Reigl Judit két alkotása is látható. 

Több mint ötven művész alkotásait kölcsönözték a világ vezető modern és kortárs múzeumaiból és meghatározó magángyűjteményekből a kiállításra, ahol Reigl Judit ikonikus, 1958-as Dominancia-Központ című festménye mellett egy 1956-os Villám című, közel két méteres alkotás is szerepel, amelyet a párizsi Centre Pompidou adott kölcsön erre az utazó tárlatra.

„Ritkán, nagyon ritkán, de előfordul, hogy a test pontos, tökéletes eszközzé változik. A tudatalatti és a tudatos összeolvad, és egyszerű tanúként van jelen. Tanú, aki meglepve, sőt csodálattal figyeli az Egyetemes, az Időn kívüli – az Időtlen mint Én – betörését az Itt és Mostba.” (Reigl Judit)

Az amerikai absztrakt expresszionizmus nagyágyúi Joan Mitchell, Lee Krasner, Helen Frankenthaler, Mark Rothko, Jackson Pollock, Bart Newman festményei mellett az európai informel alkotók, mint Georges Mathieu, K.O. Götz, Pierre Soulages és nem mellesleg a szintén magyar származású Hantai Simon munkáit is megtekinthetik a látogatók a csaknem száz absztrakt alkotást bemutató kiállításon Potsdamban szeptember 25-ig, októbertől a bécsi Albertina Modernben, majd az oslói Munch Múzeumban.

Az idei Irodalom Éjszakája hívószava a „szigetek” volt, de jócskán esett szó háborúról és menekülésről is.