A kutatócsapatok szerdán rábukkantak a China Eastern Airlines két fekete dobozának egyikére, mely hétfőn lezuhant egy hegyvidéken - tudósít a Reuters.
A berendezés súlyosan megrongálódott, és azt sem lehetett megállapítani, hogy a repülési adatokat, vagy a pilótafülke beszélgetését tartalmazó adathordozó van már a birtokukban, mivel súlyosan megsérült a készülék.
Az MU5735-ös járat hétfőn a délnyugati Kunming városból Kantonba tartott, amikor a Boeing 737-800-as repülőgép hirtelen, drámai mértékben veszíteni kezdett magasságából, közvetlenül azt megelőzően, hogy megkezdte volna ereszkedését. A becsapódást senki sem élte túl. A hatóságoknak egyelőre tippjei sincsenek, mi okozhatta a 132 ember halálát. Ez nem lesz egyszerű folyamat, tekintve, hogy a repülőgéproncsok súlyosan károsodtak.
Annyi már most bizonyosnak látszik, hogy az időjárási körülmények nem rejtegettek veszélyeket, és a földi irányítás is kapcsolatban maradt a személyzettel egészen addig, ameddig a Boeing nem kezdett el zuhanni. A jármű felszállás előtt megfelelt a biztonsági előírásoknak és három pilóta tartózkodott a fedélzeten - ez pont eggyel több, mint amennyit általában megkövetelnek. A kapitányt 2018 januárjában vették fel, és összesen 6709 órányi repülési tapasztalattal rendelkezett, míg az első és a másodtiszt 31 769, illetve 556 órát repült. A hatóság közlése szerint rendben volt a három pilóta teljesítménye és magánéletükben sem akadtak komolyabb gondok.
A balesetre válaszul a China Eastern szigorította az óvintézkedéseket, és egyes géptípusokon két rangidős kapitányt és egy rangidős másodpilótát követel meg a háromfős személyzetben - jelentette az államilag támogatott The Paper.
Kína az elmúlt két évtizedben nagyot javította repülésbiztonsági mutatókon és hosszú idő óta a hétfői volt az első nagyobb baleset az országban.