;

Balaton;Siófok;kikötő;

- Nem hatott a több száz millió forintos fenyegetés, mégsem épül óriáskikötő Siófokon

A fővárosi kormányhivatal országos hajózási hatósági főosztálya elutasította a 146 férőhelyes, nagy tőkesúlyú hajók tárolására alkalmas kikötő létrehozását a siófoki Ezüstparton. A kikötőt megálmodó vállalkozó korábban azt mondta: amennyiben megakadályozzák, bíróság elé viszi az ügyet.

A 24.hu cikke szerint a döntést azzal indokolják, hogy a tervezett hajózási létesítmény elhelyezése, rendeltetése és kialakítása nem felel meg a kikötőrendeletben előírt szakmai és műszaki követelményeknek, valamint nem alkalmas a rendeltetésszerű használatra, továbbá a településrendezési követelményeknek, illetve a közegészségügyi előírásoknak sem felel meg, így a kérelem teljesíthetőségének jogszabályi feltételei nem állnak fenn.  

A kikötőbővítést kérvényező Kenesei István, a Yolle Kft. ügyvezetője korábban a 24.hu-nak azt mondta, ezt már nem lehet megakadályozni, megfellebbezhetik, perelhetnek, de az több száz millióba kerül majd annak, aki bíróság elé viszi az ügyet, mert kifizetteti velük a bevételként kieső összeget.

A siófoki képviselő-testület 2018-ban hozzájárulását adta, hogy a kikötőépítés során homokos strandot alakítsanak ki, de ez később lekerült a napirendről. A testület a kikötőt kiszolgáló parkoló létesítéséhez is hozzájárult önkormányzati területen, de ezt a határozatot az új képviselő-testület 2019 októberében visszavonta.

A beruházást két meglévő kikötő, az úgynevezett újságíró- és az Ezüstpart kikötő előtti mederrészre tervezték, mégpedig úgy, hogy az új móló a meglévő keleti móló végéhez csatlakozott volna; a 31 meglévő kishajó mellett 146 további hajóhely kialakítását tervezték.

A jelenlegi kis kikötőkhöz képest óriás létesítmény korábban az illetékes szakhatóságtól megkapta a környezethasználati, illetve a vízjogi létesítési engedélyt is. Siófok városa eleinte támogatta a kikötőépítést, de az eljárás során már több esetben kifogást emelt a bővítés ellen, és az Ezüstpart Vitorlásegyesületnek is nagy szerepe volt abban, hogy végül nem épülhet meg az óriáskikötő.

A fővárosi önkormányzat 850 millióért vesz belvárosi ingatlanokat, hogy még az idén felárral eladja. A nyereséget bérlakások felújítására költenék. Elfogadták az időalapú jegyek bevezetését, Budapesten lesz Verona angyalai út.