Nagyon valószínű, hogy emberi mulasztás okozhatta azt a balesetet, amely január 21-én történt éjszaka az M3-as metróvonalon - derül ki a BKV lapunkhoz is eljuttatott közleményéből.
Eszerint a cég elsődleges vizsgálata megállapította, hogy a Kőbánya-Kispest állomás kihúzójában
Adataik szerint minden egyéb biztonsági rendszer (pl. autóstop) működött. Ugyanakkor hangsúlyozzák, hogy a vizsgálatok tovább folytatódnak, hiszen teljeskörűen, valamennyi körülményt és adatot figyelembe kell venni. Kitérnek arra is, hogy az esemény a metrófelújítási munkálatokat nem befolyásolja, viszont a helyreállítási munkák befejezéséig a Határ út és Kőbánya-Kispest között metrópótló autóbuszok szállítják az utasokat.
Ugyanakkor a Népszava beszámolójából kiderül, hiába kezdődött el a hármas metróvonal rekonstrukciója, a vonatbefolyásoló rendszer maradt a régi, erre ugyanis nem jutott pénz. Sem arra, hogy az egyik vágányt 40 méterrel meghosszabbítsák és az autostop vészfékberendezést hátrébb telepítsék, holott így kialakítható lett volna a megfelelő védőtávolság akkor is, ha az egyik vonat túlhalad a vörös jelzésen.