2007-ben kísértetiesen hasonló baleset történt, mint péntek este. Azóta 15 év telt el. Az anyagi kár akkor töredéke volt a mostaninak. Ennek az az oka, hogy akkor mindkét szerelvény vészfékezett, most az egyiknél az ütközés után a motorkocsivezető leblokkolt - írja hétfő reggeli bejegyzésében a Metróért Egyesület.
A poszt szerint
- fogalmaznak.
A problémát abban látják, hogy a balesettel érintett kihúzóban nincsen automatikus vonatvezérlő (AVR). Amennyiben lett volna, a pénteki balesetben az ugyan szabályosan induló szerelvény, abban a pillanatban vészfékezett volna, amikor az egyik jármű meghaladta a vörös jelzést. Véleményük szerint a kihúzó egyik vágányát meg kellett volna hosszabbítani, így kialakítható lett volna a megfelelő védőtávolság akkor is, ha az egyik vonat túlhalad a piros lámpán. „A baleset közvetlen oka nyilvánvalóan a motorkocsivezető szabálytalan munkavégzése, de a közvetett okok a rosszul értelmezett takarékosság és a szakma iránti alázat hiánya” - áll a Metróért Egyesület állásfoglalásában.
Mint a Népszava is megírta, péntek éjjel két metrószerelvény ütközött össze az M3-as vonalon, a kőbánya-kispesti kihúzóvágányon, ami az utasok által nem használt, üzemi terület. Emiatt személyi sérülés sem történt. A baleset miatt hétfőtől a Határ út és Kőbánya-Kispest között pótlóbuszok járnak a helyreállítási munkák befejezéséig. A rendőrség vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetésének gyanúja miatt indított nyomozást ismeretlen tettes ellen.