közbeszerzés;vasútfejlesztés;Mészáros Lőrinc;V-Híd Építő Zrt.;

- Nem túlárazott Mészáros Lőrinc 338 milliárdos vasútfelújítása a kormány szerint

Mindössze hat kilométer rekonstrukciója kerül ennyibe. A kabinet állítja: semmi kirívó nincsen ebben.

"A sajtóban megjelent hírekben közölt és hivatkozási alapul szolgáló »szakértői« számítások meglehetősen felszínesek, amelyek a beruházás számos aspektusát figyelmen kívül hagyják"

- jelentette ki a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára.

A DK képviselője Arató Gergely és Kocsis-Cake Olivio azt követően adta be írásbeli kérdését, hogy a V-Híd Építő Zrt. közel 338 milliárd forintért nyerte el a Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasúti vágányok bővítését. Emlékeztetnek arra a cikkre is, melyről lapunk is beszámolt: ebben a G7 azt írta, hogy a felújítás költségei olyan óriásprojektekkel mutatnak közelítőleg egyezést, mint a bécsi főpályaudvar vagy a malmői városi vasúti alagút. Éppen emiatt arra keresték a választ, mi kerül ennyibe a felújításon.

Orbán Balázs válaszában azt írta: a beruházás az elmúlt több mint 100 év legnagyobb vasútfejlesztése Magyarországon, amelynek köszönhetően a budapesti elővárosi forgalom legfontosabb szakaszán háromszorosára nőhet a vasútvonal kapacitása. Ennek keretében nemcsak a vágányok bővítése, hanem a meglévő vágányok és műtárgyak átépítése is megtörténik. A fejlesztés során összesen hét vasúti híd épül a vasút mentén több mint 5 km hosszú új vasbeton támfallal együtt. A projekt tartalmazza a hidak kiépítéséhez szükséges közmű-, közút- és hídfőépítési feladatokat is, emellett a vonalszakaszon két új akadálymentes megállóhely is létesül. Mindezen túlmenően 35 ezer négyzetméter zajvédőfal kiépítése és a környező lakóházakban legalább kétezer ablak cseréje is megvalósul a jobb szigetelés érdekében. A fejlesztés megadja a lehetőséget a vidéki nagyvárosaink közötti új közvetlen kapcsolatok létrehozására, emellett hozzájárul, hogy csökkenjen a közútiforgalom terhelése, Budapest pedig ezáltal egy tisztább levegőjű, környezetbarátabb város legyen - zárta válaszát Orbán Balázs. 

Egyébként mindössze két cég indult a NIF Zrt. Ferencváros-Kelenföldi közötti plusz egy vasúti vágányának az építésért, így jöhetett ki hat kilométerre nettó ár. A V-Híd tavaly 39 milliárdos árbevétel mellett 8 milliárdos nyereséget ért el, vagyis a Mészáros cég 9 évi árbevételének megfelelő üzletet nyert el. Lapunk beszámolóját az építkezés körüli furcsaságokról ide kattintva olvashatja el.

Teljes mértékben alaptalanok és minden jogi alapot nélkülöznek a Bige László és a munkatársai ellen megfogalmazott ügyészségi megállapítások – írja a cég szerdai közleményében.