Netflix;Cedric Nicolas-Troyan;Mary Elizabeth Winstead;

- Blöffből jeles

A sztori ezerszer látott kliséhalmaz: a címszereplő a világ talán legjobb bérgyilkosa, ám mivel hiba kerül a gépezetbe – megfordul a fejében, hogy visszavonuljon –, az utolsó nagy, Japánban zajló munka előtt megfertőzik polóniummal.

A Kate pofátlan film. Annak a fajta produkciónak az alfája, amely nem akar mást csak  szórakoztatni és kiszolgálni elnyomott és titkolt vágyainkat, de mivel a maga nemében makulátlanul teszi ezt, gondolhatjuk valami többnek. Pedig a sztori ezerszer látott kliséhalmaz: a címszereplő a világ talán legjobb bérgyilkosa, ám mivel hiba kerül a gépezetbe – megfordul a fejében, hogy visszavonuljon –, az utolsó nagy, Japánban zajló munka előtt megfertőzik polóniummal. Méghozzá annyira, hogy körülbelül egy napja van hátra. Kate úgy dönt: mindenféle serkentő injekciókkal felszerelve nekiindul, hogy kiderítse, ki mérgezte meg és bosszút álljon magáért, illetve azt is elhatározza, hogy élete utolsó napján lelkiismeretet fejleszt. Cedric Nicolas-Troyan rendező amennyire csak tudta, „kiszínezte” a művet: megidézi Luc Besson Nikitáját, amelyet sikerül közös nevezőre hoznia James Cameron Terminátorával (természetesen női kivitelben) és a japán jakuza filmekkel is. Olyan akciójelenteket és öléseket látunk, amilyeneket európai és amerikai filmekben nem, szóval többször is elégedetten lehet csettinteni a bűnös szórakozás közben.

A stílusbravúr nem lenne elég a működő „képlethez”. A filmet igazi magasságokba a címszereplő Mary Elizabeth Winstead repíti, aki elsőre nagyon bizarr választásnak tűnhet a szerepre. Már csak azért is, mert a színésznő ugyan tizennégy éves kora óta filmez, folyamatosan dolgozik, de sikerült úgy alakítania a karrierjét, hogy sosem voltak botrányai. Pályafutása legjobb alakítását a Szárazon című független drámában nyújtotta, amelyben egy alkoholista tanárt alakít – ami nem akció szerep. Igaz, Tarantino azt mondta róla a Grindhouse – Halálbiztos forgatása során, hogy Winstead iránt azonnal művészeti belezúgást érzett. A Kate után teljesen megértem, a színésznő akkorát dob benne, hogy minden abszurd hülyeséget elhiszek neki. Abban a jelenetben például, amikor még legalább ötször meg kellett volna halnia, dekkel a szájában, röhejes pólóban és napszemüvegben masírozik egy magánhadsereg ellen. Rég láttam ekkora pózolást, pláne olyat, mely működik is. A Kate afféle alkotás, mint amikor átlátszó blöffel gazdagodik meg valaki egy éjszakai póker játszmán és mindent visz, ami az asztalon van.

Infó:

Kate

Bemutatja a Netflix

A gyermekotthonban felnőttekkel kapcsolatos sztereotípiák leküzdése és a pozitív példák bemutatása a célja a Kiállok magamért című előadásnak.