vasútfejlesztés;Mészáros Lőrinc;túlárazás;

- Mészáros Lőrinc annyiért fejleszt kilométerenként vasutat, hogy abból kijött volna a bécsi főpályaudvar

Európai összevetésben is elképesztő költségei vannak a Kelenföld-Ferencváros vasútvonal felújításának.

Közlekedési szakemberek sem akartak hinni a fülüknek, amikor a Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasúti vágányok bővítését közel 338 milliárdért nyerte el a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Építő Zrt. - írja cikkében a G7. 

A gazdasági portálnak a téma érzékenysége miatt név nélkül nyilatkozó szakemberek szerint a teljes rekonstrukció kijönne 30-50 milliárd forintból.

A költés nagyságrendjét jól mutatja, hogy a Portfolio egy korábbi cikke szerint a teljes vasúti rendszer fenntartására 346 milliárd forintot költött a magyar állam tokkal-vonóval, amiben már ráadásul a diákok és nyugdíjasok utazási kedvezményeinek az ára, valamint az új vonatok költségeinek beszerzése is benne van. 

A G7 szerint európai összehasonlításban is rettenetesen drágának tűnik a 62 milliárd forint/kilométer. Így a Déli Körvasút építési költségei olyan óriásprojektekkel mutatnak közelítőleg egyezést, mint a bécsi főpályaudvar vagy a malmői városi vasúti alagút.

Made with Flourish

Míg az Orbán-kormány a hazai adottságokra hivatkozva nem engedélyezi ilyen egységek telepítését, addig az osztrák határtól néhány méterre több száz turbina termeli az ingyenáramot a sógoroknak.