Forma-1;Szocsi;Orosz Nagydíj;

- Nem kell esőtáncot járni Szocsiban

Úgy tűnik, ha akarják, ha nem, megérkezik az égi áldás, mindez pedig a versenyt rajthelybüntetéssel kezdő pilóták számára kapóra is jöhet.

Újabb két ülés kelt el a 2022-es rajtrácson, ugyanis a Haas az F1-es Orosz Nagydíj csütörtöki sajtónapján bejelentette, hogy jövőre is a német Mick Schumacher és az orosz Nyikita Mazepin lesz az istálló két pilótája, noha pontot eddig még egyikük sem szerzett.

Igaz, a pilótáknak nincs is könnyű dolguk, mivel a Haas már a szezon elején úgy döntött, hogy teljes egészében a jövő évre koncentrál, így az idei fejlesztések elmaradásával az autó versenyképtelenné vált. A Haas bejelentését követően mindössze egy versenyzőülés maradt szabadon a következő szezonra, azt nem lehet még tudni, hogy ki lesz a Mercedestől a mostani idény végén távozó finn Valtteri Bottas márkatársa az Alfa Romeónál. Korábban a Mercedes által támogatott Nyck de Vries tűnt befutónak, azóta az Alpine akadémiáján edződő, F2-ben versenyző Csou Kuan-jü tűnik esélyesnek.

Szocsiban 2014 óta rendeznek F1-es futamokat, s eddig mindig a Mercedes diadalmaskodott. A hétszeres világbajnok Lewis Hamiltont hétből négyszer intették le elsőként, s ezúttal is jó esély mutatkozik egy újabb sikerre. Már csak azért is, mert a világbajnoki pontversenyben éllovas Max Verstappen (Red Bull) három rajthelyes büntetést kapott azt követően, hogy két hete Monzában összeütközött Hamiltonnal. A Red Bull úgy kalkulál, hogy Verstappennél idén még egyszer motort kell cserélni, amely azt jelentené, hogy a mezőny végéről rajtolhat. Könnyen lehet, hogy az osztrák csapat Szocsiban lépi majd ezt meg.

„Meglátjuk, mennyire leszünk erősek a Mercedeshez viszonyítva, és ennek megfelelően fogjuk alakítani a stratégiánkat” – fogalmazott Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. – A korábbi eredmények alapján ez egy Mercedes-pálya. Idén viszont felzárkóztunk, és szinte minden pályán versenyképesek voltunk. Motor tekintetében viszont korlátok között vagyunk, a következő futamok egyikén új egységet kell bevetnünk a silverstone-i baleset következtében. Nem feltétlenül Szocsiban kerül erre sor, megvárjuk, hogy az időmérőedzés és az időjárás alakulását, ezek alapján hozzuk meg a végső döntést” – tette hozzá.

Charles Leclerc (Ferrari) már biztosan a mezőny végéről rajtolhat vasárnap, ugyanis immáron a negyedik motort szerelték be az autójába.

Hamiltont két hete a glória mentette meg egy komolyabb sérüléstől, az újságírók pedig arra voltak kíváncsiak, hogy érzi magát a címvédő. „Sok kezelést kaptam, jógáztam és már az edzőterembe is visszatérhettem, szóval szerencsésnek érzem magam” – mondta. Hamilton kitért arra is, hogy átérzi Verstappen helyzetét.

„Sosem várom el egyetlen versenyzőtől sem, hogy visszakozzon. Nem így állok hozzá a versenyzéshez. Viszont tisztában kell lennünk azzal, hogy van, amikor nem fogunk tudni bevenni egy kanyart.”

Szocsiban szerdán hatalmas eső zúdult a pályára, s az előrejelzések szerint az időjárás komoly mértékben befolyásolhatja majd a hétvége alakulását. Ha hinni lehet a meteorológusoknak, akkor péntek estétől kezdve nagy mennyiségű eső várható, amely az egész hétvége során kitarthat.    

Monacóban véget ér egy hagyományA jövő évtől kezdődően a Monacói Nagydíjon is a többi helyszínen megszokott lebonyolítás szerint, azaz pénteken rendezik majd a szabadedzéseket. A hercegségbeli viadalon - mely minden évben az egyik legtöbb hírességet vonzó hétvégéje a száguldó cirkusznak - tradicionálisan csütörtökön volt az első két szabadedzés, hogy aznap este a csapatok és a megjelent vendégek nyugodtan elengedhessék magukat a pénteki szünnap előtt. A Forma-1-ben jövőre a tervek szerint rekordot jelentő 23 futamot rendeznek majd, az F1 vezetősége a nemzetközi szövetség (FIA) motorsport-világtanácsának október 15-i ülése utánra ígérte a versenynaptár bejelentését. Az idei 22 futamos vb-n sincs még minden viadalnak házigazdája: a november 19-21-i hétvége sorsa bizonytalan, mivel a koronavírus-járvány miatt az ausztrálok visszaléptek a rendezéstől.
A hétvége programjaPéntek Első szabadedzés: 10:30-11:30 Második szabadedzés: 14:00-15:00 Szombat Harmadik szabadedzés: 11:00-12:00 Időmérő: 14:00-tól Vasárnap Verseny: 14:00-tól 

Ilyen erős anyagi, szervezeti és politikai háttere kevés válogatottnak van a világon, a magyar azonban ennek ellenére messze van a fősodortól, az új kapitányra óriási feladat vár.