Egyre kevesebb tanár, és egyre nagyobb harc folyik értük a magyar iskolákban, megnyerésük egyik fontos eszköze pedig a pénz. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) irányította szakképzésben például kevesebb munkáért magasabb a fizetés, mint az Emberi Erőforrások Minisztériumához (Emmi) tartozó iskolában. Így egyre nagyobb eséllyel csábítják át a technikumok a gimnáziumoktól a pedagógusokat – írja a hvg.hu.
A lap által megkérdezett gimnáziumigazgatók nem értik, hogy az állam miért fizet többet az egyik minisztérium alá intézményeknél, mint egy másik tárca esetében.
Az összeállításból azonban az is kiderül, hogy a közoktatási tanárhiány miatt – amelyről a Népszava is írt a közelmúltban – nem csak magasabb fizetésekkel szipkázzák el a munkaerőt, de a munkaterhek sem ugyanazok, kiváltképp az állami gimnáziumokban. A szakképzésben például heti 22 órája van egy pedagógusnak, a gimnáziumban jóval több.
Megjegyzik, ma egy szakmunkás-bizonyítvánnyal rendelkező kőműves szakoktatóként nettó 300 ezer forintot kap, ami nagyjából egy egyetemi végzettséggel, 20 év gyakorlattal rendelkező gimnáziumi mestertanár bérével egyezik meg. A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) számításai szerint egyébként mintegy 12 ezer pedagógus hiányzik összesen a rendszerből. Most 146 ezer főállású pedagógus dolgozik Magyarországon, ehhez képest mintegy 160 ezerre volna szükség.