Két pont között a legrövidebb út az egyenes. Különösen, ha repülésről van szó, ahol – a felszíni közlekedéssel ellentétben – nincsenek tereptárgyak, hegyek, folyók, legfeljebb a többi gépre kell figyelni. A kormánynak most sikerült egy rendelettel átrajzolnia a sima légteret.
Az események szépen épültek egymásra. A ferihegyi légiirányítók július végén kezdtek volna sztrájkba a bérekért. A kormánylap megpróbálta hergelni az alacsony fizetésen tartott embereket azzal, hogy „a légi navigációs szakemberek havi fizetése jellemzően 1–2 millió forint, ami a juttatásokkal 2-3 millióra egészülhet ki”, de ez több helyen sántít.
Nemcsak azért, mert a Fidesz közeli káderek, oligarchák és csinovnyikok ennél nagyságrendekkel többet tehetnek zsebre közpénzből, hanem azért is, mert érthető a dolgozói követelés. Azt akarták, hogy a járvány miatt megnyesett juttatásaikat kerekítsék vissza, ha egyszer már nincs járvány (papíron ugyan van, de azért sor kerülhet az eucharisztikus kongresszustól a fogathajtáson át a tűzijátékig mindenre).
Amikor pedig a kormány egy nappal a sztrájk előtt rendeletben tiltotta be a sztrájkot, a légiirányítók – a jelek szerint – munkalassításba kezdtek. Kitérőket kanyarítottak a légi folyosókba, amivel mellesleg óriási lépést tettek a társadalmi egyenlőség felé: a fapadosok utasai és az oligarchák magángépein ülő kegyencek ugyanúgy kacskaringóznak.
A legfrappánsabb ebben a dolgozói harcban, hogy a kanyarokat minden szempontból szabályosan, a biztonsági előírásokat betartva jelölték ki. Igen, kedves Fidesz, ezt hívják polgári engedetlenségnek. Most nem polgári körök vannak, hanem légi körök és kitérők, nem egyenes megoldások, hanem trükkök, nem a jog uralma, hanem a helyzeti előny kihasználása. Ilyen világot építettek.
Ha pedig a légi irányítók elég ügyesek, a kerülőutakra terelt gépek által húzott kondenzcsíkokból fel tudják írni az égre, hogy „elég volt” vagy „húzzatok el”, esetleg a Simicska-féle két betű egy szám kombinációt. Ami csak eszükbe jut. Egyenesekkel ezt nehéz lenne megoldani.