Ismét a járvány előtti szint fölé kúszott az "eladókeresési láz", szinte az összes áruházlánc hónapról hónapra több eladót keres. A legtöbb bolti eladó a fővárosban hiányzik, de az üdülőhelyeken is kevésnek bizonyult nyáron az üzletekben dolgozók száma a növekvő vásárlószámhoz képest.
A Blokkk.com szakportál gyűjtése szerint a piacvezető Lidl hirdeti a legtöbb álláshelyet a bolti dolgozók körében. Itt áprilisban még csak 106 helyre kerestek embert, júliusban már 169-et bolti dolgozót is felvettek volna. A Penny, az Aldi, az Auchan és a Tesco majdnem duplázott az álláshirdetési számokat tekintve tavasz óta. Egyedül a Sparban keresnek áprilishoz képest kevesebb új dolgozót.
A legtöbb, 32 álláshirdetést a Dechatlon adta fel, a H&M-ben tízszer annyi – 19 -, a Deichmannál ötször annyi – 24 - eladót keresnek, mint év elején. A létszámszükségletben persze több ok is szerepet játszik. Ha az adott lánc áruházaiban nagyobb például a részmunkaidősök aránya - márpedig az Aldi csak ilyen álláshelyeket hirdet, és a Lidl sem szűkölködik a részmunkaidős foglalkoztatásban -, akkor ott összességében nagyobb létszámra lehet szükség. A részmunkaidős alkalmazásnak a munkáltató számára is vannak előnyei, hiszen így jobban hozzá lehet igazítani az eladók beosztását a napközben is hullámzó forgalomhoz.
A Profession.hu szintén arról tájékoztatta lapunkat, hogy az idei második negyedévben 66 százalékkal több cég hirdetett meg betöltésre váró pozíciót, mint tavaly ugyanekkor. A vendéglátás és turizmus területén a hirdetések száma a tavalyi nyári szezon kezdetéhez képest több, mint háromszorosára emelkedett, vagyis mostanra erős munkaerőhiány alakult ki az ágazatban.